CTP: Aeroporturile devin tot mai importante, pe lângă proximitatea faţă de autostrăzi

Autor: Bogdan Alecu 14.01.2022

Transportul cargo aerian va deveni tot mai important pentru jucătorii din logistică, mai ales în condi­ţi­ile în care sunt tot mai dese situaţiile în care există ne­voie de transport rapid pe distanţe lungi.

„Proximitatea faţă de aeroport a fost şi motivul pen­tru care am ales să ne dezvoltăm în Oradea. Transportul ae­ri­an se va dezvolta foarte mult în România şi o parte din volumele din Budapesta vor migra către această zonă. Ro­mâ­nia începe să se concretizeze drept un pol logistic în această zonă a Europei. Noi suntem proprietari pe termen lung şi când dezvoltăm un parc noi avem o viziune pe următorii 50 de ani, iar dezvoltarea pe zona aeriană va fi una fabuloasă în România“, a spus Andrei Koszti, regio­nal commercial manager la CTP, în cadrul emisiunii ZF Live.

Budapesta este cel mai bun exemplu regional când vine vorba de cargo aerian – în 2020 Turkish Cargo transforma aeroportul din Budapesta în noul său hub pentru Europa de Est şi au fost lansate inclusiv curse regulate cargo pe ruta Coreea de Sud – Ungaria, respec­tiv China – Ungaria. În prima jumătate din 2021 aeropor­tul din Budapesta a gestionat mărfuri cargo de aproape 86.800 de tone, în creştere cu 36% faţă de prima jumătate din 2020. Spre comparaţie, pe Otopeni sunt două terminale cargo cu o capacitate anuală de 50.000 de tone.