Sfârşitul unei ere: După 20 de ani, unul dintre cele mai cunoscute branduri iese definitiv din România

Autor: Cristina Roşca 15.01.2022

Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de în­­călţăminte Bata în franciză, a închis ultimele trei unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spa­tele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu fran­cizorul, mai exact cu com­­pania-mamă.

Eugen Păturan, antreprenorul care dezvolta pe plan local brandul de în­­călţăminte Bata în franciză, a închis ultimele trei unităţi sub această marcă. Motivele care au stat în spa­tele acestei decizii au fost pandemia şi relaţia cu fran­cizorul, mai exact cu com­­pania-mamă. „Am închis ultime­le trei maga­zi­ne Bata pe care le mai aveam în Ro­mâ­nia, e vorba de cel din mallurile Bănea­sa Shopping City şi AFI din Bucureşti şi cel din Iulius din Cluj-Napoca. Eu ope­­ram în franciză şi nu mă mai potri­veam cu consuma­torul. Trebuia să iau ce marfă îmi dădea francizorul şi nu ne mai potri­veam ca modele, aşa că nu mă puteam mişca“, spune omul de afaceri.

El a adus brandul în România în 2003, deci în urmă cu aproape două de­cenii, iar în cel mai bun moment re­ţea­ua ajunsese la 12 unităţi sub nu­me­­le de Bata. Apoi, treptat, antre­pre­­­norul a început să închidă din uni­tăţi, iar pandemia a venit să pună capac situaţiei.

„Mallurile m-au pus să plătesc chi­rie chiar şi în lockdown. Nu merită să faci sacrificiu dacă nu ai susţinerea francizorului.“

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro