Business Magazin. Cum a reuşit Lavazza, celebrul brand de cafea de 126 de ani şi care a ajuns la afaceri de 2,2 miliarde de euro să se păstreze în familie, ajungând acum la a patra generaţie: Pentru noi familia este pe primul loc, dar în business nu tratăm lucrurile emoţional

Autor: Ioana Matei 16.01.2022

„Condividere”, unul dintre acele cuvinte care traduse îşi pierd din rezonanţă („a împărţi”) are o semnificaţie aparte pentru familia Lavazza, aflată la a patra generaţie de urmaşi. Care sunt regulile după care se ghidează o afacere cu o istorie de 126 de ani?

Călătoreşti în toată lumea, iar apoi te întorci acasă. Locuim în Torino cu toţii. Cred că sunt 126 de ani de când locuim aici, avem o istorie de familie bogată şi pentru noi este normal să ne aflăm aici. Nici nu ne-am gândit să părăsim acest loc. Este simplu – asociezi Lavazza cu Torino, Italia, cu anul 1895, aici este soarele gândurilor noastre”, spune Marco Lavazza, reprezentant al celei de-a patra generaţii a familiei şi vicepreşedinte al grupului Lavazza. L-am întâlnit la invitaţia companiei  în perioada turneului de tenis Nitto ATP Finals, într-o sală imensă, amenajată în zona Centrale a sediului companiei, inaugurat în inima Torinoului în urmă cu trei ani. Aceasta a devenit un simbol contemporan al businessului, - păstrează mare parte din istoria acestuia (are un muzeu, este totodată şi sală cu arhive), precum şi o mândrie a familiei, după cum reiese din discuţia cu reprezentantul acesteia.

Considerat unul dintre cei mai importanţi producători de cafea din lume, grupul operează în prezent în 140 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 70% dintre venituri generate de către pieţe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 2,2 miliarde de euro înregistrată în 2019, cel mai recent an pentru care compania şi-a făcut publice rezultatele financiare. 

„Când ne-am gândit la mutarea sediului central – fiindcă cel de aici există de doar trei ani – nu ne-am gândit nici măcar la o altă zonă a oraşului – ne-am mutat la 500 de metri depărtare faţă de sediul iniţial.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro