Marile lanţuri susţin că 90% din carnea de pasăre vine de la producători locali şi că nu sunt probleme de aprovizionare, dar la început de 2022 rafturile sunt goale. De ce?

Autori: Florentina Niţu , Cristina Roşca 17.01.2022

În mai multe magazine moderne din Bucureşti, vitrinele frigorifice dedicate cărnii de pui sunt goale sau aproape goale, iar producătorii spun că marile lanţuri de supermarketuri şi hipermarketuri au redus comenzile la început de 2022.

„La acest început de an, în ciuda semnalelor de la consumatorii care doreau să cumpere produsele noastre, noi am primit solicitări mult reduse de la magazinele autohtone. Practic, ca urmare a acestei cereri scăzute de la magazine, am livrat doar jumătate din ceea ce producem pentru piaţa internă, iar cu restul am suplimentat cantitatea pe care o vindem la export, unde înregistrăm o creştere foarte mare a cererii“, spune Ioan Popa, fondatorul şi preşedintele grupului Transavia, cel mai mare producător de carne de pasăre din România, care se apropie de afaceri de 1 miliard de lei.

Segmentul cărnii de pasăre este unul dintre puţinele unde reţelele internaţionale susţin că au local suficienţi furnizori pentru ca 90% din marfă să fie „made in Romania“. Când vine vorba de situaţia actuală şi de lipsa mărfii de pe raft, retailerii spun în cor că nu există probleme de aprovizionare, deşi realitatea din magazine spune altceva.