Profesorii din mediul rural cred că principalul beneficiu al pandemiei a fost îmbunătăţirea abilităţilor digitale ca urmare a şcolii online, dar 6 din 10 spun că principala problemă întâmpinată a fost conexiunea slabă la internet

Autor: Roxana Rosu 17.01.2022

Aproximativ 68% dintre profesorii din mediul rural spun că îmbunătăţirea abilităţilor digitale este principalul lor beneficiu în urma desfăşurării multor ore online din cauza pandemiei, în timp ce principala problemă întâmpinată a fost conexiunea slabă la internet (61%), conform unui sondaj desfăşurat de World Vision România şi Fundaţia Vodafone România.

De asemenea, profesorii de la ţară spun că în această perioadă şi-au cunoscut mai bine elevii şi condiţiile în care trăiesc aceştia (32%), dar şi faptul că elevii au continuat să înveţe chiar dacă le-a fost greu (61%), arată acelaşi sondaj.

De asemenea, 19% dintre profesori simt că s-au apropiat mai mult de elevi în pofida distanţării fizice, iar 16% dintre profesori au apreciat faptul că elevii şi-au ţinut camerele deschise în timpul orelor online.

În ceea ce priveşte provocările, pe lângă calitatea internetului, profesorii au enumerat oboseala lor şi a elevilor după multe săptămâni de şcoală online (40%), faptul că elevii erau adesea cu camerele închise (31%), lipsa de control asupra activităţii elevilor din timpul orei (27%) şi faptul că profesorii aveau mai multe sarcini în acelaşi timp (27%).

Un procent de 12% dintre profesori spun că nu au avut tehnologia necesară pentru a preda online, iar acelaşi procent afirmă că le-a fost dificil să creeze conţinut digital pentru că nu ştiau să facă acest lucru. Pentru 9% dintre profesori a fost dificil să menţină liniştea în condiţiile în care propriii copii erau acasă, iar 7% nu s-au simţit deloc confortabil să folosească tehnologia necesară predării online.