Turismul celor patru anotimpuri: Piata balneară este mult prea divizată pentru a putea fi măsurată: 40 de complexuri înregistrează afaceri de 200 milioane de euro
♦ Anul trecut, turismul balnear, din datele de la OPTBR, a înregistrat o revenire la 70% din nivelul veniturilor din 2019.
Turismul balnear este o piaţă într-o continuă dezvoltare, astfel că din ce în ce mai multe hoteluri îşi deschid un mic centru spa sau de wellness, ceea ce face ca piaţa să fie cu atât mai divizată şi mai greu de măsurat. Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România (OPTBR), asociaţia reprezentativă a acestei pieţe, în care sunt înscrişi circa 40 de hotelieri şi complexuri din zona balneară, spune că membrii săi au avut afaceri de 200 mil. euro în 2019, însă piaţa are o valoare mai mare.
România se poate mândri cu resurse naturale importante pentru turismul balnear, ceea ce face ca acest segment de piaţă al turismului să se afle într-o continuă dezvoltare. Este, totodată, şi turismul care funcţionează pe tot parcursul anului, nefiind afectat de sezonalitate. „Diversitatea pieţei spa din România, şi nu numai, provine, în principal, din tipologia centrelor spa, de sănătate, balneare şi/sau de wellness, relaxare. La acestea se adaugă şi day-spaurile, care oferă o varietate de servicii spa administrate profesional şi unde oaspeţii vizitează spaul doar pentru aceste servicii, un timp limitat şi până la o zi întreagă, fără ca aceste spauri să ofere şi cazare“, spune Iuliana Tasie, vicepreşedinte al OPTBR şi managerul hotelului Ana Hotels Europa Eforie Nord şi al centrului de tratament Ana Aslan Health Spa, parte din grupul hotelier ANA Hotels.