BAT investeşte circa 350 de milioane de lire sterline pe an în inovaţie şi produse noi. Investiţiile din ultimii ani au depăşit 1 miliard de lire sterline

Autor: Alex Ciutacu 21.01.2022

BAT, liderul pieţei tutunului din România, investeşte anual circa 350 de milioane de lire sterline (peste 418 mil. euro) la nivel mondial, în inovaţie şi dezvoltare de produse noi, în contextul în care compania vrea să ajungă la 50 de milioane de consumatori până în 2030 pentru produsele care nu presupun arderea tutunului.

Compania susţine clar că ţigările cauzează riscuri majore la adresa sănătăţii şi că singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renunţarea la fumat. Totuşi, BAT lucrează de câţiva ani la dezvoltarea unei categorii noi de produse, care nu presupun arderea tutunului.

Astfel, BAT a investit semnificativ în ultimii ani şi pune la lucru circa 1.500 de specialişti într-o divizie de R&D care are ca scop clar să reducă riscurile asociate fumatului.

„În ştiinţă doar în ultimii patru ani am investit peste 1 miliard de lire sterline (peste 1,19 mld. euro) şi avem peste 1.500 de oameni care lucrează la noua categorie”, a declarat Claire Wisbey, directorul pentru comunicare ştiinţifică la nivel global al BAT, în cadrul videoconferinţei Business Magazin „Cele mai inovatoare companii din România 2021 – Cum accelerăm inovarea în România?”, organizată în noiembrie 2021.

În 2020, BAT a avut 13,5 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, în creştere cu 3 milioane de persoane într-un singur an. În acest context, compania atingea deja în proporţie de 27% ţinta de 50 de milioane de consumatori până în anul 2030.

Ca parte a ambiţiei de a inova, BAT a anunţat lansarea R&D Visitor Experience, un tur virtual care permite publicului larg să pătrundă în laboratoarele de cercetare şi dezvoltare ale companiei. Aici, vizitatorii pot întâlni oamenii de ştiinţă implicaţi în procesul de inovare.

„Turul virtual prezintă activităţile de cercetare şi dezvoltare ale companiei în domenii importante, precum biologia, chimia, toxicologia, ştiinţele senzoriale, analiza aerosolilor, siguranţa produselor, analiza preferinţelor consumatorilor şi biotehnologia”, au transmis reprezentanţii companiei.

Vizitatorii turului R&D Virtual Experience au acces la: Activitatea de Ştiinţă Senzorială, Laboratorul de Biotehnologie, Laboratorul de Biologie şi Laboratorul de Bacterii.

Planul BAT de a miza pe produse care nu presupun arderea tutunului ar trebui să dea roade în următorii ani. Compania se aşteaptă la venituri de 5 miliarde de lire sterline (5,98 mld. euro) generate de noile categorii până în 2025.

La nivel de grup, BAT a înregistrat venituri de 25,8 miliarde de lire sterline (peste 30,8 mld. euro) în 2020 şi un profit operaţional de 9,9 miliarde de lire sterline (peste 11,8 mld euro). Grupul are peste 55.000 de angajaţi şi operează în peste 180 de ţări, cu 45 de fabrici în 43 de pieţe.

În România, BAT este liderul pieţei tutunului, cu o cotă de piaţă de peste 50%. În 2020, compania a fost cel mai mare contribuabil din România, după ce a plătit taxe de circa 9,6 miliarde de lei către bugetul de stat.