ZF Live. Dorin Mihai, Tomra România: Vor fi necesare 5.000-6.000 de automate de colectare a ambalajelor în prima etapă de implementare a Sistemului Garanţie-Returnare

Autori: Alina-Elena Vasiliu , Mara Rolea 29.01.2022

♦ În România, urmează să fie implementat Sistemul Garanţie-Returnare (SGR), care presupune că orice consumator va plăti o garanţie de 0,50 lei atunci când va cumpăra o băutură de la un comerciant şi o va recupera când va returna ambalajul ♦ Echipamentele Tomra au fost montate până acum în magazine ale retailerilor Kaufland, Lidl şi Mega Image.

Tomra, o companie norvegiană care furnizează soluţii automate de co­lectare a ambalajelor de metal, plas­tic şi sticlă pentru băuturi în vede­rea reciclării, estimează că va mai ins­tala anul acesta peste 3.000 de astfel de echipamente în România, pe lân­gă cele 500 pe care le-a montat deja.

„Ne gândim că vor fi necesare pes­te 3.000-4.000 de echipamente în acest an şi ne-am pregătit inclusiv echi­­pa de service, partea de furnizare de echipa­men­te, avem stocuri sufi­cien­te astfel în­cât să acoperim tot ne­ce­sarul Ro­mâ­niei. În momentul de faţă, avem câteva zeci de angajaţi (în România – n. red.) şi vom ajunge la 80 de specialişti care vor deservi aceas­tă reţea“, a spus Dorin Mihai, direc­torul general al Tomra Româ­nia, la emi­siunea on­line de busi­ness ZF Live.