Ponderea clienţilor care pot lua credite online a ajuns la 20,3% în 2021, faţă de 0% în 2015, însă rămâne mult sub ponderea celor care pot deschide depozitele online, care a crescut de la 84,3% în 2015 până la 90,7% în 2021

Autor: Claudia Medrega 25.01.2022

♦ Singurele operaţiuni bancare care pot fi derulate în prezent 100% online sunt cele de schimb valutar, ponderea urcând de la 89,9% în 2015 ♦ Ponderile sunt calculate pe baza numărului de clienţi ai băncilor care au disponibile anumite operaţiuni bancare prin online banking.

O mare parte din operaţiunile ban­care curente se pot efectua în mediul online la cele mai mari 10 bănci după active din România, însă zonele aflate în urmă sunt cele din sfera de creditare, inclusiv emiterea de carduri de credit, deşi au înregistrat creşteri şi aceste operaţiuni în mediul digital în ultimii ani, potrivit unei analize realizate de Consiliul Con­curenţei.

Astfel, pe componenta posibi­lităţii obţineri de credite prin online banking ponderea a crescut de la 0% în 2015 până la 20,3% în 2021, însă procentul este încă mic comparativ cu ponderea legată de deschiderea de­pozitelor online, care a crescut de la 84,3% în 2015 până la 90,7% în 2021, după cum arată datele centralizate de Consiliul Concu­ren­ţei de la primele 10 bănci comerciale din România privind operaţiunile dispo­ni­bile prin aplicaţia de online banking.