Cum arată businessul din România: Două din trei companii locale au afaceri de sub 100.000 euro. „Acestea sunt întreprinderile de supravieţuire, nu de creştere, statul ar trebui să creeze un ecosistem pentru a le putea ajuta să crească.“

Autor: Miruna Diaconu 25.01.2022

Cele mai multe companii din economia locală se înscriu în categoria microîntreprinderilor, care au venituri între 1 şi 100.000 euro. Circa 434.000 de companii au sub 100.000 de euro.

Circa 70% din companiile locale au venituri de sub 100.000 euro, conform datelor aferente anului 2020 ale platformei de analiză financiară confidas.ro. Nucleul businessului local, format într-o proporţie covârşitoare de către microîntreprinderi, se împarte între comerţ, transporturi, construcţii şi agricultură. Cu toate că cele mai multe companii se află în această categorie a microîntreprinderilor, nu generează şi cea mai mare cifră de afaceri.

Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR), spune că această împărţire a economiei arată faptul că firmele mici, cu afaceri de sub 100.000 euro, sunt de fapt întreprinderi de supravieţuire, asigurare a unui venit propriu celui care se ocupă de business. „Nu sunt întreprinderi de creştere, ar trebui să existe intervenţii ale statului pentru a le ajuta să treacă la următorul nivel. Ar trebui creat un ecosistem, nu o intervenţie punctuală, vorbim de un ecosistem, care să pornească de la educaţie, ca să poată trece la următorul nivel, până la diverse modalităţi de finanţare. Aceste companii nu au putere financiară să crească“, spune Florin Jianu. El precizează faptul că de multe ori băncile nu se uită către acest segment pentru a oferi credite, pentru că  gradul de risc al acestor companii este mare. „Noi pregătim câteva programe care să vină în întâmpinarea acestor companii, vom avea IMM Prod, care va încuraja producţia, Garant Construct, legat de zona de construcţii, Rural Invest, investiţii în zonele rurale, şi Innovation, un program despre inovare care se referă la investiţii externe şi atragere de investiţii“, explică Florin Jianu.