Comisia Europeană: Circa 36% din cele 118 site-uri web verificate, care oferă credite de consum online, au fost semnalate pentru potenţiale nereguli cu legislaţia UE privind protecţia consumatorilor
♦ În 35 de cazuri din 118 (30%), reclama pentru creditul de consum, care indică o rată a dobânzii sau orice cifre referitoare la costul creditului, nu a inclus toate informaţiile standard prin intermediul unui exemplu reprezentativ într-un mod clar, concis şi în mod proeminent, conform cerinţelor Directivei privind creditul de consum, atenţionează Comisia Europeană.
Creditul de consum online este o piaţă în creştere rapidă, iar impactul crizei COVID-19 nu va face decât să crească cererea de soluţii rapide de creditare. Pentru a monitoriza şi a preveni proliferarea practicilor neloiale în sectorul creditului de consum, autorităţile de protecţie a consumatorilor din 13 state membre ale Comisiei Europene şi două ţări SEE au participat la o miniverificare a site-urilor web care promovează şi vând produse de credit de consum, potrivit informaţiilor publicate de Comisia Europeană.
„Obiectivul principal al mini-sweep-ului a fost verificarea pe diferite dispozitive tehnice (PC, tablete, smartphone-uri) dacă comercianţii respectă normele UE privind consumatorii privind informaţiile standard în publicitatea online a creditului de consum, în cazul în care prezentarea generală a ofertelor de credit de consum nu poate induce în eroare consumatorii şi dacă ofertele nu exploatează în mod agresiv vulnerabilităţile consumatorilor“, potrivit informaţiilor publicate pe site-ul Comisiei.