Comisia Europeană: Circa 36% din cele 118 site-uri web verificate, care oferă credite de consum online, au fost semnalate pentru potenţiale nereguli cu legislaţia UE privind protecţia consumatorilor

Autor: Mircea Nica 27.01.2022

♦ În 35 de cazuri din 118 (30%), reclama pentru creditul de consum, care indică o rată a dobânzii sau orice cifre referitoare la costul creditului, nu a inclus toate informaţiile standard prin intermediul unui exemplu reprezentativ într-un mod clar, concis şi în mod proeminent, conform cerinţelor Directivei privind creditul de consum, atenţionează Comisia Europeană.

Creditul de consum online este o piaţă în creştere rapidă, iar impactul crizei COVID-19 nu va face decât să creas­că cererea de soluţii rapide de cre­ditare. Pentru a monitoriza şi a pre­veni proliferarea practicilor ne­lo­ia­le în sectorul creditului de con­sum, auto­rităţile de protecţie a consu­ma­to­rilor din 13 state membre ale Comi­si­ei Eu­ro­pene şi două ţări SEE au par­ti­ci­pat la o miniverificare a site-urilor web care promovează şi vând pro­du­se de credit de consum, potrivit infor­ma­ţiilor publicate de Comisia Europeană.

„Obiectivul principal al mini-sweep-ului a fost verificarea pe dife­ri­te dispozitive tehnice (PC, tablete, smartphone-uri) dacă comercianţii res­pectă normele UE privind consu­ma­torii privind informaţiile standard în publicitatea online a creditului de con­sum, în cazul în care prezentarea gene­rală a ofertelor de credit de con­sum nu poate induce în eroare con­su­ma­torii şi dacă ofertele nu exploa­tea­ză în mod agresiv vulnerabilităţile con­sumatorilor“, potrivit informaţi­ilor publicate pe site-ul Comisiei.