Mazars: Transformarea digitală, rezilienţa la şocuri şi managementul riscului în companie sunt pe locurile cele mai de sus în agenda conducerii companiilor

Autor: Răzvan Botea 28.01.2022

Unu din doi membri seniori din consiliile de administraţie ale companiilor sau directori executivi afirmă că şi-a schimbat strategia companiei pe termen lung.

Transformarea digitală, rezilienţa la şocuri şi managementul riscului în companie sunt cele mai impor­tante teme pe agenda consiliilor de admi­nis­traţie şi directorilor exe­cutivi, arată un studiu Mazars, realizat împreună cu Henley Business School şi prezentat în cadrul evenimentului Mazars-CCIFER/ZF „Guvernanţa Cor­porativă: Leadership în tranziţie şi realitatea postpan­demică.“

„Rezilienţa organizaţională şi managementul riscului se menţin printre preocupările cele mai importante, dar există un balans în ceea ce priveşte inovaţia. 52% dintre respondenţi au afirmat că transformarea digitală şi inovaţia au fost printre preocupările lor şi vor fi şi în următoarele 10 luni“, a spus, în cadrul evenimentul, Răzvan Butucaru, partener al Mazars România şi liderul departamentului Financial Services and Advisory.

Cu sprijinul platformelor media ale Ziarului Financiar, Mazars şi CCIFER (camera de comerţ româno-franceză) au organizat miercuri, 27 ianuarie, conferinţa „Guvernanţa Corporativă: Leader­ship în tranziţie şi realitatea postpan­demică“, prilejuită de lansarea studiului cu acelaşi nume. La eveniment au participat şi lideri de companii de diferite dimensiuni din România, care au dezbătut mo­dificările din managementul com­paniilor care au survenit pandemiei.

„Vorbim acum de o guvernanţă în care este nevoie de o gândire strategică care aduce valoare pe termen lung, pentru toate părţile interesate, într-un mix din grija faţă de echipe, comunităţi, mediu, în care rolurile şi responsabilităţile tuturor actorilor implicaţi se schimbă“, a spus Adela Jansen, membru în consiliul director al CCIFER. Studiul citat arată că peste 8 din 10 lideri de companii sunt de părere că bunăstarea angajaţilor este din ce în ce mai importantă şi au preocupări în acest sens.

„Se observă o preocupare a companiilor pe ceea ce înseamnă bunăstarea angajaţilor. 80% din respondenţi afirmă că în cadrul organizaţiilor lor, consiliul de administraţie s-a ocupat  mai mult în această direcţie, în a motiva angajaţii şi în a gestiona potenţialele sentimente negative faţă de activitatea companiilor“, a mai spus Răzvan Butucaru.

De asemenea, peste jumătate din respondenţii studiului au spus că pandemia a schimbat modul în care liderii de companii gândesc strategia pe termen lung: „52% dintre respondenţi afirmă că şi-au revizuit strategia pe termen lung. Este un moment de analiză pentru fiecare organizaţie.“

Studiul a fost condus în rândul a peste 270 de executivi şi membri ai boardurilor din companii din întrega lume. Sondajul poate fi descărcat de pe site-ul Mazars România.

„Printre principalele aspecte relevate de studiu a fost faptul că perioada aceasta a pandemiei a adus o schimbare în ceea ce priveşte strategia, modul de acţiune al companiilor, consiliul de adminis­traţie şi al conducerii executive“, a mai spus Răzvan Butucaru.