PwC: Executivii din Europa Centrală şi de Est, inclusiv din România, încep să prefere pieţele mai aproape de ”casă” pentru investiţii, din cauza întreruperii lanţurilor de aprovizionare. Germania rămâne pe locul 1 pentru directorii români

Autor: Roxana Rosu 28.01.2022

Directorii generali din Europa Centrală şi de Est (ECE), inclusiv din România, încep să vadă mai multe oportunităţi de extindere şi creştere ale afacerilor pe pieţele din apropierea ”casei” în 2022, rezultă din raportul CEO Survey 2022 pentru ECE.

Cei mai mulţi directori generali din România (39%) clasează Germania pe primul loc în topul pieţelor cu oportunităţi de creştere. SUA îşi păstrează locul secund, fiind menţionate de 19% dintre respondenţii din România, cu trei puncte procentuale peste nivelul din 2021. China intră pe locul trei în top, fiind indicată de 14% dintre respondenţi, la acelaşi nivel cu Franţa. Acestea sunt urmate de Italia (12%), Austria şi Moldova (fiecare cu 11%).

”Orientarea către pieţe mai apropiate le poate oferi companiilor perspective mai sigure de dezvoltare, având în vedere că întreruperile în lanţurile de aprovizionare cauzate de restricţiile pandemiei au îngreunat operaţiunile la nivel global în ultimii doi ani. Executivii din România văd însă oportunităţi de creştere atât pe pieţele din apropiere, cât şi pe cele îndepărtate. Astfel, comparativ cu anul trecut, importanţa Statelor Unite şi a Chinei a crescut pentru companiile din România, concomitent cu cea a unor pieţe din Europa, nou intrate în top: Italia, Austria şi Moldova”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.