Cum s-au clasat în Europa maşinile produse în România: Sandero a încheiat 2021 pe locul trei, Duster pe 15 şi Puma pe 20

Autor: Bogdan Alecu 31.01.2022

♦ Criza componentelor electronice şi-a pus amprenta asupra înmatriculărilor de maşini noi, însă chiar şi aşa, Dacia Sandero a fost la un pas de locul al doilea, în timp ce zilele fără producţie din octombrie au dus Puma pe locul 20. Chiar şi aşa, Craiova a produs în 2021 cel mai bine vândut Ford din Europa.

Opririle dese de producţie reali­zate de constructorii din Europa şi termenele de livrare tot mai lungi au afectat puternic atât uzinele, cât şi piaţa euro­peană în 2021, pentru prima dată valorile fiind stabilite de livrări şi nu de cererea din piaţă.

Astfel, după doi ani în care piaţa auto a fost afectată de noile limite de dioxid de carbon şi de pandemie, a urmat o criză a componentelor electronice, una a materiilor prime care chiar şi-au dublat preţurile dincolo de aprecierea costurilor legate de transport sau energie.

În premieră astfel, atât la nivel european cât şi local, topurile s-au schimbat, iar constructori precum Toyota şi Hyundai au avut un cuvânt greu de spus.

De partea cealaltă, Dacia a reuşit chiar să crească volumele faţă de 2020, iar după ani în care „doar retailul contează“ şi discuţiile despre cum modelele Dacia sunt în top doar la persoane fizice, Sandero i-a dat emoţii chiar şi lui Volkswagen Golf, liderul incontestabil al pieţei europene de zeci de ani.