Spaţiile comerciale stradale din Bucureşti, sursă pentru marje de profit de peste 50% pentru proprietari

Autor: Alina-Elena Vasiliu 01.02.2022

Spaţii goale, pline doar de gunoaie, cu geamuri sparte, în unele dintre zonele cu cel mai bun vad din Bucureşti stau în paragină de ani întregi şi e greu de explicat de ce niciun chiriaş nu s-a arătat interesat să ocupe astfel de locuri care ar aduce clienţi chiar şi numai prin poziţionarea avanta­joa­să. Cele mai multe stau în mâinile a câţiva proprietari, care păstrează tăcerea atunci când sunt întrebaţi de starea acestor spaţii comerciale. Cu marje de profit de peste 50%, companiile sub umbrela cărora se află aceste spaţii aleg să nu comunice date despre portofoliile lor.

Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, de la care marii proprietari de spaţii comerciale stradale din Bucureşti - Meteor, Universal şi Romarta - au cumpărat spaţiile pe care le ţin astăzi mai mult goale, spune că nu are nicio răspundere cu privire la strategia proprietarilor actuali.

Potrivit datelor deţinute de consultanţii imobiliari în urmă cu mai bine de un deceniu, valoarea spaţiilor deţinute de Practic, Romarta, Universal, Romconsulting şi Meteor sărea de 1 mld. euro. În ultimii ani însă, pe fondul dezvoltării de malluri, centre comerciale şi parcuri de retail, valoarea a scăzut. „Lipsa transparenţei vine şi din faptul că piaţa este fragmentată, existând foarte mulţi proprietari cu aşteptări comerciale diferite“, spune Dana Radoveanu, senior consultant retail agency în cadrul Cushman & Wakefield Echinox.