Angela Manolache, KPMG România: În ultimii anii, majoritatea băncilor din România au investit masiv în digitalizarea serviciilor
♦ Mulţi executivi, confruntaţi cu costurile digitalizării, văd economiile de scară ca un avantaj cheie pentru susţinerea creşterii ♦ Se remarcă şi o creştere semnificativă a interesului pentru fuziuni şi achiziţii (M&A) faţă de 2020, 56% dintre executivii din bănci chestionaţi spunând că au un apetit ridicat pentru M&A, potrivit KPMG Global Banking CEO Outlook 2021.
Sectorul bancar s-a confruntat cu provocări fără precedent în perioada pandemiei, băncile fiind nevoite să îşi schimbe radical şi rapid modelele de afaceri şi să dea dovadă atât de rezilienţă, cât şi de adaptabilitate. În acelaşi timp, băncile s-au confruntat şi cu presiuni competitive în creştere din partea jucătorilor netradiţionali, nou intraţi pe piaţă, susţine KPMG.
Sondajul KPMG Global Banking CEO Outlook pentru 2021 conţine semnale pozitive care indică revenirea spre normalitate a economiei, executivii din sectorul bancar fiind în general optimişti cu privire la perspectivele de viitor. În acelaşi timp, subliniază importanţa de a avea un scop organizaţional bine definit şi de a oferi valoare pe termen lung clienţilor, angajaţilor şi societăţii în ansamblu.
„Tendinţele identificate de sondajul nostru global sunt relevante şi pentru băncile din România, acestea având o preocupare constantă pentru consolidarea rolului lor în societate prin adaptarea la nevoile în transformare ale consumatorilor, mediului de afaceri şi economiei în ansamblu. În ultimii anii, majoritatea băncilor din România au investit masiv în digitalizarea serviciilor, iar în prezent vedem o preocupare crescută nu numai pentru îmbunătăţirea experienţei clienţilor ci şi a experienţei angajaţilor, ale căror aşteptări sunt din ce în ce mai aliniate la tendinţele pieţei muncii globale“, susţine Angela Manolache, partener consultanţă şi coordonator al sectorului serviciilor financiare pentru KPMG în România.