Acţiunile americane din social media, trase în jos de evoluţia dezastruoasă a Facebook, minus 22% în premarket. Cum se explică dinamica

Autor: Eduard Ivanovici 03.02.2022

Acţiunile platformelor de social media Pinterest, Snap şi Twitter sunt pe minus în şedinţa premarket de astăzi, 3 februarie, după ce Meta Platforms, proprietarul Facebook, a publicat rezultatele financiare la T4/2021, provocând astfel o scădere de 22% a acţiunilor, relatează CNBC.

Meta a afirmat că s-a confruntat cu lovituri din cauza modificărilor aduse de Apple la sistemul său de operare în ceea ce priveşte confidenţialitatea, care au îngreunat targetarea şi măsurarea reclamelor pe Facebook şi Instagram în rândul brandurilor. De asemenea, compania a citat şi o serie de probleme macroeconomice, cum ar fi întreruperile lanţurilor de aprovizionare.

Acţiunile Snap au scăzut la un moment dat în şedinţele after-hours de ieri cu 18%, în timp ce Pinterest şi Twitter erau pe minus cu 10%, respectiv 8%. La 11:00, ora României, acţiunile celor trei companii se depreciau cu 4,7%, 9%, respectiv 4,2%.

Impactul nu s-a limitat doar la acţiunile reţelelor de socializare. Acţiunile Amazon, care deţine un business de advertising în continuă creştere, scădeau cu 4% la ora publicării ştirii. Totodată, acţiunile Microsoft, care are expunere pe sectorul de publicitate şi deţine platforma socială orientată pe mediul de business LinkedIn, erau pe minus cu 1%.

CEO-ul Microsoft Satya Nadella a vorbit săptămâna trecută despre oportunităţile din sectorul de digital advertising, transmiţându-le analiştilor că veniturile diviziei de publicitate din ultimele 12 luni, incluzând şi LinkedIn, au depăşit 10 miliarde de dolari înaintea costurilor de achiziţie de trafic.

Contractele futures pe Nasdaq afişau un declin de 2% de la 11:00.

Facebook a publicat cele mai recente rezultate trimestriale după încheierea şedinţei de tranzacţionare de ieri. Profitul net per acţiune (EPS – earnings pers share) a ajuns la 3,67 dolari, faţă de 3,84 dolari, conform analiştilor intervievaţi de furnizorul de date Refinitiv.

Veniturile au atins 33,67 miliarde de dolari, peste estimările de 33,4 miliarde de dolari oferite de Refinitiv.

Numărul de utilizatori s-a încadrat sub prognozele lansate de StreetAccount, atât în ceea ce priveşte utilizatorii zilnici, cât şi cei lunari, însă venitul mediu per utilizator (ARPU) a fost de 11,57 dolari, cu 1,7% peste aşteptări.

Însă numărul de utilizatori zilnici activi a scăzut în intervalul octombrie-decembrie comparativ cu trimestrul precedent, marcând astfel primul declin înregistrat vreodată de companie. Rezultatul vine pe fondul ascensiunii platformei de video sharing TikTok.

Facebook, redenumit recent Meta, a declarat că veniturile din primul trimestru din 2022 vor fi de 27-29 de milioane de dolari, ceea ce ar constitui o creştere de 3% până la 11% de la an la an. Analiştii intervievaţi de Refinitiv au oferit estimări de 30,15 milioane de dolari.

Mai multe acţiuni orientate în mod normal pe creştere – precum PayPal şi Netflix – au suferit scăderi masive pe bursă în ultimele zile, după ce companiile au publicat rezultate care nu au reuşit să se încadreze în prognozele pieţei.