(P) Daniel Reisenauer, Visma Software: Datorită strategiei de creştere a întregii companii, expansiunea este în topul priorităţilor Visma, iar Centrele de competenţă reprezintă un element cheie

Autor: Publicitate 04.02.2022

Al doilea an de pandemie a adus pentru Visma Software România creştere, dezvoltare şi adaptare. În 2021, compania nordică a continuat planurile de expansiune cu o echipă mai mare, achiziţionarea mai multor companii şi un nou punct de lucru la Iaşi. Acolo se construieşte deja o echipă solidă, care funcţionează tot după stilul de lucru norvegian, prezent deja la Sibiu şi la Timişoara. În 2022 continuă planurile pentru creştere, se pune mai mult accent pentru nevoile celor din echipă şi se creează oportunităţi pentru dezvoltarea profesională şi personală.

„Suntem într-un punct în care munca de la birou nu mai e obligatorie. Ne axăm in continuare pe flexibilitate, dar adaptându-ne constant la nevoile echipei.

Am dorit să acordăm mai multă libertate în privinţa felului în care colegii îşi desfăşoară activitatea, oferind posibilitatea de a alege cum să lucreze sau de a decide câte zile din săptămână vor să revină la birou, descoperind un echilibru mai îmbucurător şi mai semnificativ între viaţa personală şi cea profesională. În 2021 echipa a avut libertatea de a-şi desfăşura activitatea oriunde în România, astfel am avut colegi care au lucrat atât de la munte cât şi de la mare, atât de la birou cât şi de acasă. Ştim că această libertate vine cu provocările ei, de aceea nu ignorăm relaţiile interumane şi nevoia de comunicare, organizăm în continuare evenimente şi întâlniri live. Este foarte important pentru noi să creăm un context prin care colegii pot rămâne conectaţi.

Într-o piaţă atât de competitivă, trebuie să fii gata oricând să te adaptezi noilor nevoi şi condiţii, de aceea din ianuarie 2022 am început demersuri pentru ca orice angajat Visma România să îşi poată desfăşura activitatea şi în afara ţării, în spaţiul UE. Ne dorim să avem această opţiune disponibilă pentru angajaţii noştri începând din primăvară”, transmite Daniel Reisenauer, Managing Director Visma Software România.

2021 - O scurtă retrospectivă

Trendul de creştere consolidat în ultimii ani a continuat şi în 2021, atât pentru Visma la nivel global, prin achiziţia a 41 de companii, cât şi local în România. Keez reprezintă cea de-a doua achiziţie făcută de Visma în România, după Smartbill. Keez este o companie specializată în servicii online de contabilitate pentru IMM şi PFA care are 95% din servicii automatizate. Achiziţia de companii nu este singura direcţie în care Visma a continuat trendul de creştere, anul trecut echipa noastră s-a extins cu 112 colegi noi şi o nouă locaţie, Iaşi.

Cum a fost primită Visma de comunitatea de IT din Iaşi?

Din punct de vedere al dezvoltării, anul 2021 a fost unul prielnic pentru Visma, reuşind să ne extindem şi la Iaşi, unul dintre hub-urile cu cea mai rapidă dezvoltare în domeniul IT din Europa. Ne-am bucurat că noii colegi au îmbrăţişat cultura nordică a companiei, fiind plăcut surprinşi de modelul de lucru scandinav care are la baza încredere şi creativitate. Suntem şi noi încântaţi de comunitatea întâlnită, oameni pasionaţi, talentaţi cu multă dorinţă de a învăţa lucruri noi.

Avem planuri de creştere la Iaşi. Din 2023, Visma se va muta în Palas Campus, care combină dotările unei clădiri de birouri premium, cu facilităţi precum: diverse opţiuni pentru pauza de prânz, spaţii verzi pentru relaxare sau pentru o zi de muncă „altfel” la birou, dar şi programe personalizate de fidelizare. Viitorul este hibrid, însă dorim să oferim echipelor noastre şi posibilitatea de a colabora într-o comunitate creativă.

Am început să implementăm împreuna cu compania COS  conceptul de office of the future, în contextul căruia scopul actual al biroului este total schimbat, multe dintre activităţi putând fi realizate chiar şi la distanţă sau acasă. Întâlnirile la birou sunt încurajate, însă nu obligatorii, acesta va deveni un spaţiu pentru inovaţie şi colaborare. Conceptul include şi regândirea spaţiului interior prin aducerea în birou a unor elemente de confort şi design diferite.

Aveţi şi alte planuri de expansiune în viitorul apropiat?

Datorită strategiei de creştere a întregii companii, expansiunea este în topul priorităţilor Visma. Centrele de competenţă reprezintă un element cheie pentru evoluţia companiei, fiind punctul central în dezvoltarea talentelor, organizaţiilor şi produselor. Entitatea din România este pe locul 2 ca mărime la nivel de concern şi se prevede o creştere constantă a locaţiilor noastre. Încrederea câştigată are la baza talentul oamenilor profesionişti şi oportunităţile de business prezente pe piaţă. Nu în ultimul rând, explorăm în continuare achiziţia de noi companii, posibilitatea de extindere regională, dar şi în alte ţări unde se doreşte implicarea colegilor din România.

Cum este motivată echipa într-o piaţă în continuă schimbare?

Ne ghidăm după cultură şi pasiune. Suntem o companie nordică, ceea ce ne face unici pe piaţa locală. Am adoptat multe din obiceiurile lor de viaţă, ataşamentul faţă de natură devenind una cu personalitatea şi, împreuna cu o responsabilitate deosebită faţă de societate, au devenit parte integrantă din imaginea Visma.

Ajută şi faptul că împărtăşim aceleaşi pasiuni. În primul rând, pasiunea noastră pentru tehnologie,  în al doilea rând pasiunea pentru un stil de viaţa activ: ciclism (suntem mândri parteneri al celei mai bune echipe de ciclism din lume Jumbo Visma), maratoane, alpinism, pasiunea pentru gătit şi produse locale. Inspiraţi de designul nordic, avem chiar şi saune în unele dintre birourile noastre din România.

Am creat o cultură în care angajaţii sunt încurajaţi să fie curioşi, să experimenteze şi să împărtăşească lucrurile pe care le învaţă. 2022 vine în continuare cu sprijinul necesar pentru dezvoltarea continuă, cu încurajare timpului personal dedicat îmbunătăţirii personale şi cu ocazii variate pentru conectarea tuturor celor din echipă.

Unul dintre motto-urile companiei este că Visma ajută oamenii să progreseze cu ajutorul tehnologiei. Cum face asta?

Echipa noastră de peste 6500 de dezvoltatori, dintre care aproape 800 în România, se concentrează pe inovarea şi crearea de software care ajută organizaţiile să îşi eficientizeze munca şi să aibă securitate în ceea ce fac. Misiunea noastră este să construim şi să cultivăm aplicaţii centrate pe client pentru a oferi soluţii semnificative şi uşor de utilizat.

Soluţiile noastre AI sunt concepute pentru a identifica şi rezolva unele dintre cele mai complexe provocări ale clienţilor noştri din sectorul privat, medical şi educaţional. De asemenea, automatizează sarcinile manuale şi administrative, astfel încât clienţii noştri să se poată concentra mai mult pe activitatea lor de bază.

De exemplu, în Norvegia este o practică foarte frecventă ca persoanele în vârstă să primească îngrijiri medicale la domiciliu, dar asistentele petreceau prea mult timp călătorind, timp care mai bine era petrecut cu pacienţii. Am ajutat industria asistenţei medicale la domiciliu, optimizând rutele de călătorie, permiţându-le să petreacă mai mult timp făcând ceea ce contează cu adevărat.

Digitalizarea operaţiunilor şcolare este una dintre cele mai importante sarcini sociale ale companiei şi dorim să ajutăm să uşurăm munca de zi cu zi pentru cei care lucrează în şcoli. De aceea, am adunat toată administraţia într-un singur sistem cuprinzător în cloud. Aceasta înseamnă că totul este disponibil oriunde şi oricând, printr-o singură logare. Indiferent dacă eşti directorul şcolii, profesor, elev sau părinte, poţi găsi cu uşurinţă informaţii relevante pentru tine şi viaţa de zi cu zi la şcoală, în Visma InSchool.

Sunteţi una dintre companiile care se implică în comunitate. Care au fost cele mai recente acţiuni?

Visma a sprijinit dintotdeauna comunitatea din care face parte, venind în întâmpinarea nevoilor ei şi în 2021. Echipa Visma a participat anul trecut la 51 de evenimente, în toate cele 3 oraşe în care compania este prezentă în România. Totodată, ne-am implicat în 14 evenimente şi acţiuni de CSR. Acestea cuprind atât iniţiative legate de mediu, cât şi în cazuri sociale sau de prezervare a locurilor istorice şi diverse sponsorizări. Voi aminti doar de câteva dintre cele de mai sus: sprijin pentru proiectul „O cană de fericire” care a adunat bani pentru centrul de plasament „Guliver” din Sibiu, Cursa răţuştelor din Sibiu, HackDays - codat pentru cauze civice în programul Code4Romania, donaţii de la echipa noastră pentru asociaţiile ”We Help” şi ”Calea vieţii”, plantări de copaci, implicare în proiectele Colour the Village şi Holzstock Festival şi mai multe maratoane pentru diferite cauze. Vom continua şi în 2022, pentru că acestea sunt lucrurile care ne definesc şi, după cum spuneam, suntem uniţi atât de pasiuni comune cât şi de cauzele în care credem.

 

Şi 2022 este un an al oportunităţilor în Visma, ţine pasul cu evenimentele noastre, cunoaşte echipa, află mai multe:

https://www.instagram.com/visma.romania https://www.facebook.com/visma.romania sau https://www.visma.ro/

 

Brandul ocupă o poziţie de lider de piaţa în Europa datorită diversităţii produselor, dar şi calităţii acestora. Compania oferă soluţii software pentru a vă dezvolta afacerea şi a vă menţine în conformitate cu legile şi reglementările locale, printre care: servicii de consultanţă, facturare digitală, semnătură digitală, comerţ electronic, logistică, achiziţii, management de proiect, recrutare, administraţia unităţilor de învăţământ şi tehnologia welfare.

În România, Visma şi-a făcut simţită prezenţa în 2006, odată cu deschiderea primului centru R&D, la Timişoara. Un an mai târziu, Visma a devenit acţionarul firmei Multimedia Capital România, din Sibiu. În 2009, Visma Software Timişoara şi Visma Software Sibiu au fuzionat, devenind Visma Software România, o singură companie, cu sediu la Sibiu şi punct de lucru la Timişoara. În 2021, expansiunea a continuat cu un punct de lucru la Iaşi.