Acţiunile Zoom, compania vedetă a anului pandemiei, sunt în scădere cu 65% în ultimele 12 luni. Cum s-a ajuns la această prăbuşire. Spre comparaţie, indicii bursieri americani Nasdaq Composite, S&P 500 şi Dow Jones au crescut cu 0,8%, 15%, respectiv 11,8% în ultimele 12 luni

Autor: Eduard Ivanovici 08.02.2022

Cu 65% s-au prăbuşit din februarie 2021 încoace acţiunile platformei de videoconferinţe Zoom Video Communications (simbol bursier ZM) – iniţial, unul dintre principalii câştigători ai perioadelor de lockdown la nivel mondial, de la 420 de dolari pe unitate la circa 133 de dolari, arată datele agregate de ZF. Spre comparaţie indicii bursieri americani Nasdaq Composite, S&P 500 şi Dow Jones au crescut cu 0,8%, 15%, respectiv 11,8% în ultimele 12 luni.

Astfel capitalizarea Zoom a ajuns la 43 mld. dolari, potrivit Google Finance. Recent, acţiunile aşa-ziselor companii „stay-at-home” au scăzut puternic pe fondul perspectivelor oferite de redeschiderea economiilor globale şi reîntoarcerea treptată către starea de normalitate precoronavirus, investitorii îndreptându-şi în schimb atenţia asupra activelor care vor beneficia de noul context socio-economic.

Dinamica Zoom vine după ce compania a raportat, conform celui mai recent raport financiar, cel la T3/2021, o creştere a veniturilor de 35% până la 1,05 miliarde de dolari, prin comparaţie cu perioada similară a anului precedent. Probabil investitorii se aşteptau la mai mult.  Totodată, venitul net din T3/2021 a înregistrat un plus de 71% la 340 de milioane de dolari, conform Yahoo Finance.