ZF Logistica Businessului. Bogdan Alecu, Profi: Mizăm pe produse româneşti şi lucrăm cu peste 100 de fermieri

Autor: Bogdan Alecu 10.02.2022

♦ Profi are în plan să atragă cât mai mulţi producători locali pentru a-i promova în cadrul reţelei şi lucrează cu fermierii la un plan pentru a asigura o producţie care să nu depindă de o singură perioadă a anului.

Lanţul de magazine Profi, controlat de fon­dul de investiţii Mid Europa Parteners, a adunat 100 de producători locali de fructe şi le­gume în programul „Proaspete de la noi“ şi vrea să ajungă la 200 de parteneri în urmă­torii ani. Programul a fost gândit ca să faci­liteze accesul fermierilor în magazinele re­tailerului, pe de o parte, dar şi ca să atragă consumatori dornici să cumpere produse româneşti sănătoase, care au fost supuse unor analize.

„Şi noi mizăm pe promovarea de pro­duse româneşti. Avem un proiect care se nu­meşte Proaspete de la Noi în care am in­tegrat mai bine de 100 de fermieri din ţară. Îi ajutăm să planifice recoltele alături de in­ginerii noştri horticoli şi să avem cer­titu­dinea că îşi pot vinde întreaga recoltă, cât timp se respectă principiile de calitate agreate. Noi includem programe de a dez­volta capacităţile de producător şi de a le extinde pentru a avea o varietate şi sezo­na­li­tate, tocmai pentru a evita aceste sincope care nu sunt eficiente. Încercăm să sta­bi­lizăm pro­cesul. Este un drum anevoios, însă pers­pectivele sunt bune“, a spus Bogdan Alecu, supply chain director la Profi Rom Food în cadrul emisiunii ZF Logistica Businessului, realizată de ZF&Element Industrial.

Fermierii din proiectul „Proaspete de la noi“ sunt preponderent din vestul şi sud-estul ţării, dar reprezentantul Profi spune că retailerul vrea să aducă pe plat­formă în câţiva ani producători din toate bazinele agricole importante.

Producătorii din acest moment sunt atât individuali, cât şi cooperative agricole sau grupuri.

Când a fost anunţat proiectul, în vara anului 2021, aceştia realizau 50% din necesarul de fructe şi legume al Profi în plin sezon.

„Fermierii sunt tot mai interesaţi de proiectele noastre, mulţi îşi doresc să lucreze însă trebuie respectate standardele noastre legate de siguranţă şi igienă şi mulţi nu au infrastructura logistică să livreze şi să lucreze cu noi. Din acest motiv vrem să formăm acest portofoliu de fermieri şi să includem periodic mai mulţi furnizori de acest gen pentru a se dezvolta într-un ritm sănătos, controlabil. Este un business win-win, şi pentru noi, şi pentru ei“, a explicat Bogdan Alecu.

Profi este cel mai mare angajator privat, cu 25.000 de angajaţi, şi are reţeaua cu cea mai mare extindere geografică în România, ce numără peste 1.500 de magazine.

„Noi trebuie să fim cu un pas înaintea dezvoltării reţelei iar businessul actual pe care îl dezvoltă Profi, la scara şi viteza sa în fiecare an, provocarea vine de la a găsi un echilibru între doi factori importanţi – viteza şi calitatea. Faţă de alţi retaileri creştem mai repede şi într-un timp mai scurt. Dacă nu eşti atent la procese, rişti să nu ai o calitate bună în ceea ce vei obţine ca rezultat al proiectelor“, a explicat Bogdan Alecu

Profi are în prezent peste 1.100 de furnizori, locali, direcţi şi care livrează prin platforme logistice.

„Prin platforme avem 650 de clienţi iar locali şi direcţi sunt 450. Numărul acestora este în uşoară creştere. Dezvoltarea companiei necesită şi diversificarea numărului de furnizori. Noi suntem orientaţi către a îmbunătăţi oferta şi a avea mai multe opţiuni fără sincope în lanţul de aprovizionare. Spre exemplu în ultimii doi ani, sunt furnizori care au avut probleme, de la cele legate de materii prime, la gestionarea proceselor de producţie. Am fost nevoiţi să ne adaptăm pieţei şi alături de colegii de la comercial am căutat alternative pentru a securiza fluxul de marfă, de la furnizor până la raft. Aşa am dat şi o şansă furnizorilor mai mici şi celor mai noi“, a explicat directorul de supply chain.

La nivel naţional Profi are şase depozite – Cluj, Roman, Ploieşti, Bucureşti, Craiova şi Timişoara şi 12 huburi în ţară.

„Suprafaţa logistică totală este de 235.000 mp, iar cel mai mare este cel de la Ploieşti, cu 50.000 mp. Pentru 2022 obiectivul este să mai deschidem un depozit, cel de la Timişoara undeva spre finalul verii, pentru a ajunge la 285.000 mp în acest an. Pentru anul viitor avem în plan să extindem depozitul de la Ploieşti. Fiecare depozit actual are posibilitatea de a fi extins odată cu dezvoltarea businessului. Noi investim în structura de operare a depozitelor, în fit-out, tot ceea ce înseamnă rafturi pentru stocat marfă, echipamente de transport marfă, înfoliatoare, cât şi în infrastructura IT pentru a susţine operaţiunile şi a optimiza procesele. Din 2020 toate depozitele noi sunt echipate cu control al temperaturii, de la 25 de grade Celsius la ambientală. O investiţie într-un astfel de depozit ajunge la 3-3,5 mil. euro“, a explicat Bogdan Alecu.

 

O campanie editorială realizată de Ziarul Financiar cu susţinerea Element Industrial.