•Studiu: 9 din 10 părinţi ar fi vrea ca în şcoală să fie predată şi educaţia antreprenorială, iar 67% spun că fiii sau fiicele lor îşi doresc propria afacere

Autor: Roxana Rosu 09.02.2022

Nouă din 10 părinţi spun că ar fi mulţumiţi de introducerea unui modul de educaţie antreprenorială în şcoli, iar 87% consideră că un astfel de curs ar fi de interes pentru copii, arată un studiu realizat de Grupul de iniţiativă în politici publice VERTIK şi Kidprenor, în parteneriat cu Reveal Marketing Research.

Părinţii se aşteaptă ca un curs  de acest tip să dezvolte copiilor abilitatea de gestiune a banilor (92%), să le stârnească dorinţa de învăţare (92%) şi să contribuie la o stimă de sine sănătoasă (91%). De asemenea, copiii ar deveni mai responsabili (63%), cu iniţiativa economică (54%) şi mai creativi (51%).

Jocurile interactive (88%), taberele (85%) şi conţinutul video (79%) sunt considerate a fi cele mai eficiente forme de livrare a materialelor în educaţia antreprenorială în opinia părinţilor.

Dintre participanţii la sondaj, 67% spun că fiii sau fiicele lor îşi doresc propria afacere, în timp ce 52% declară despre copiii lor că aceştia au avut activităţi prin care să obţină bani.

Copiii celor care au avut iniţiative antreprenoriale au avut într-o proporţie semnificativ mai mare activităţi prin care să obţină bani, 66%, spre deosebire de cei care nu au avut propria afacere, 41%.

Conform datelor obţinute, doar 37% dintre respondenţi se consideră informaţi sau foarte informaţi când vine vorba de antreprenoriat, deşi 43% din total declară că au, au avut sau au intenţionat să aibă propria afacere.

Mai mult de 7 din 10 parinţi îşi consideră copiii potriviţi pentru a avea propria afacere atunci când vor fi mari. Mai mult decât atât, rezultatele reflectă ceea ce îşi doresc aceştia pentru viitorul copiilor lor, respectiv 76% dintre părinţi vor o carieră în antreprenoriat sau freelance pentru copiii lor.

Părinţii sunt de părere că dacă investim în educaţia copiilor, în viitor, nivelul profesional al angajaţilor ar fi mai ridicat (63%), România ar fi mai modernă şi digitalizată (61%) şi condiţiile de muncă ar fi mai bune (46%).

Studiul a fost  realizat pe un eşantion de 830 respondenţi, la nivel naţional, urban, în rândul utilizatorilor de internet, la finele anului 2021