ZF Live. Paul Voicu şi Raluca Stanciu, cofondatori, Franchwise: Vrem să avem 50 de francize implementate la nivel naţional din conceptele româneşti până la final de 2022. Suma medie pe care un antreprenor este dispus să o plătească pentru a lua o franciză este între 70.000 şi 80.000 de euro
♦ Două dintre domeniile cele mai atractive pentru antreprenori atunci când se uită către o franciză sunt domeniul educaţiei, unde investiţiile sunt între 35.000 şi 45.000, şi industria HoReCa, cu investiţii care pornesc de la 50.000 şi pot ajunge la 70.000 de euro.
În piaţa francizelor se simte o efervescenţă mai mare în acest început de an faţă de anul trecut sau chiar faţă de 2020, iar antreprenorii se îndreaptă mai degrabă către dezvoltarea businessurilor în sistem de franciză decât către a porni o afacere pe cont propriu, spun Paul Voicu şi Raluca Stanciu, cofondatori ai Franchwise, companie specializată în consultanţă în domeniul francizelor din România.
Cei doi îşi propun ca anul acesta să ajungă la 50 de francize implementate la nivel naţional din conceptele româneşti şi la minim trei proiecte pe zona de branduri noi internaţionale care vin în România.
„Piaţa de francize este efervescentă, este pentru cei care văd oportunităţi, este o combinaţie de dezvoltare între branduri care se uită la noi de pe plan internaţional cu branduri locale. Interesul este mai mare acum pentru că lucrurile s-au aşezat, ne-am învăţat cu toţii să facem business în pandemie. Este un context cu care ne-am obişnuit. Franciza este această putere a lui împreună. Asta s-a întâmplat în pandemie. Începutul de an este mai bun decât anul trecut, există mai mult interes. Până la final de 2022, vrem să avem 50 de francize implementate la nivel naţional din conceptele româneşti şi minimum trei proiecte pe zona de branduri noi internaţionale care vin în România“, a spus Raluca Stanciu, cofondator al Franchwise, la emisiunea online de business ZF Live.