Hotel de 5 stele din centrul Capitalei, amendat de inspectorii ANPC. Ce răspunde Radisson Blue

Autor: Gabriel Pecheanu 13.02.2022

ANPC a amendat cu 33.000 de lei operatorul Radisson Blue pentru mai multe nereguli. Acţiunea a fost demarată după ce preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a participat la o dezbatere organizată în hotel: „Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta”.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) s-a autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue) şi, prin intermediul unei echipe de control de la Comisariatul Municipiului Bucureşti, a realizat, pe 10 februarie 2022, o acţiune de control la hotelul de 5 stele din centrul Capitalei”, conform unui comunicat de presă.

Potrivit ANPC, în urma verificărilor, au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 33.000 lei, la care s-au adăugat măsuri complementare precum oprirea definitivă de la comercializare şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme şi oprirea temporară a prestarii serviciilor pentru camerele de cazare verificate.

„Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulţi ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curăţenie de la paştele trecut şi camerele degradate, murdare şi cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineaţă (joi dimineaţă - n.r.), invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar şi, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaţilor hotelului. Curăţenia făcută de mântuială, barul dezordonat şi atitudinea lucrătorilor de acolo, m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele”, transmite Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Neregulile constatate au fost, în zona de bucătărie, utilizarea unor materii prime şi produse semifinite cu data limită de consum depaşită (sosuri, condimente, lapte etc), existenţa unor produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora, menţinerea în aceleaşi spaţii frigorifice a produselor din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) si produse lactate ambalate, folosirea unor ustensile cu grad avansat de uzură, utilizarea unui grătar neigienizat, cu arsuri grosiere, lipsa traducerii în limba română a denumirii si ingredientelor din listele meniu şi colectarea reziduurilor solide în recipiente neacoperite, amplasate în spaţiile de prelucrare.

În zona de cazare, au fost constatate abateri de la prevederile legale în vigoare în 11 camere care erau disponibile (libere) la momentul controlului, respectiv existenţa unor pereţi murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porţiuni exfoliate, pătate sau rupte, utilizarea unor protecţii pentru saltea pătate şi deficienţe de informare a turiştilor, în camere (informare incompletă şi doar în limba engleză).

Verificările comisarilor CPCMB au fost extinse şi la celelalte camere ale hotelului.

„Situaţia din prezent, care a atras atenţia publicului şi a media, se referă la o zonă limitată şi la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul şi experienţa oferită clienţilor. Cu toate acestea, suntem deschişi oricărei inspecţii întrucât ne oferă ocazia de a ne îmbunătăţi protocoalele zilnice de verificare şi de a ne păstra standardele de calitate”, a declarat compania hotelieră, duminică, într-un comunicat.

Compania spune că gradul de ocupare al tuturor hotelurilor a fost foarte scăzut în timpul pandemiei Covid-19 şi, prin urmare, majoritatea hotelurilor au fost închise. „Chiar dacă unele camere nu au fost folosite şi întreţinute mai mult de un an din cauza pandemiei Covid – 19, Radisson Blu a decis să rămână deschis cu un inventar redus pentru a asigura continuitate forţei de muncă şi pentru servirea oaspeţilor (inclusiv autorităţilor locale pentru găzduirea medicilor în timpul pandemiei Covid-19). Situaţia actuală, aşa cum a fost prezentată în mass-media denotă doar o imagine statică generată de o multitudine de factori atipici determinată de pandemia Covid-19 (restricţii, acces redus la forţa de muncă şi la furnizori de servicii etc.)”, arată comunicatul.

În continuare prezentăm poziţia oficială a Hotelului Radisson Blue Bucureşti.

Ca lider de piaţă şi membru al Grupului Radisson, preocuparea noastră principală este să le oferim celor care ne trec pragul o experienţă la cele mai înalte standarde. Unul dintre obiectivele principale ale Radisson Blu Bucureşti este să apreciem feedback-ul pe care îl primim din partea fiecărui oaspete al nostru. Ca brand hotelier premium, Radisson Blu Bucureşti urmăreşte să fie aliniat la standardele de calitate care vizează asigurarea celor mai bune condiţii pentru clienţii noştri, precum şi la standardele mărcii Radisson Blu, aspecte calitative care fac obiectul unui audit intern anual.

Situaţia din prezent, care a atras atenţia publicului şi a media, se referă la o zonă limitată şi la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul şi experienţa oferită clienţilor. Cu toate acestea, suntem deschişi oricărei inspecţii întrucât ne oferă ocazia de a ne îmbunătăţi protocoalele zilnice de verificare şi de a ne păstra standardele de calitate.

Cu această ocazie, dorim să le mulţumim tuturor oaspeţilor noştri care ne-au oferit feedback-ul lor zi de zi. Considerăm că fiecare opinie este extrem de importantă şi inclusiv, în cazul unei opinii negative, reprezintă o oportunitate să remediem şi să îmbunătăţim pe mai departe serviciile noastre şi experienţa vizitatorilor. Totodată, considerăm binevenite verificările şi orice formă de  audit,  precum şi rezultatele lor, întrucât  ne vor servi pentru a realiza progrese calitative şi a ne ajusta serviciile. Apreciem faptul că ANPC se concentrează pe poziţionarea şi calitatea serviciilor din sectorul ospitalităţii, având încrederecă vor continua eforturile de a monitoriza consecvent şi a inspecta întreaga piaţă, pentru a susţine creşterea calitativă a serviciilor din acest sector. Angajamentul nostru este de a îmbunătăţi permanent serviciile şi experienţa vizitatorilor noştri, iar în cazul acestei situaţii specifice, am luat măsuri imediate de a remedia situaţia raportată.

Anual, ne trec pragul mii de oaspeţi care ne oferă evaluări pozitive, contribuind la poziţionarea noastră ca unul dintre principalele hoteluri din România. Am găzduit un segment larg de vizitatori, de la familii tinere, la şefi de stat şi celebrităţi care s-au declarat, cu toţii, mulţumiţi de experienţa pe care au avut-o aici.

Este cunoscut faptul că gradul de ocupare al tuturor hotelurilor a fost foarte scăzut în timpul pandemiei Covid-19 şi, prin urmare, majoritatea hotelurilor au fost închise. Chiar dacă unele camere nu au fost folosite şi întreţinute mai mult de un an din cauza pandemiei Covid – 19,   Radisson Blu a decis să rămână deschis cu un inventar redus pentru a asigura continuitate forţei de muncă şi pentru servirea oaspeţilor (inclusiv autorităţilor locale pentru găzduirea medicilor în timpul pandemiei Covid-19). Situaţia actuală, aşa cum a fost prezentată în mass-media denotă doar o imagine statică generată de o multitudine de factori atipici determinată de pandemia Covid-19 (restricţii, acces redus la forţa de muncă şi la furnizori de servicii etc.).

Radisson Blu investeşte constant pentru îmbunătăţirea experienţei oaspeţilor, iar camerele sunt întreţinute în mod constant şi complet modernizate periodic. În ultimii 2 ani, chiar şi în contextul pandemiei Covid-19 şi al tuturor restricţiilor, Radisson Blu a angajat aproximativ 20 de milioane de euro pentru a renova complet două corpuri de clădire cu 200 de camere (care urmează să fie deschise până la sfârşitul acestui an) şi a renovat alte 50 de camere. În plus, întreaga zonă de recepţie, bar şi terasa exterioară au fost renovate după o investiţie de peste 1,5 milioane de euro, recunoscută drept una dintre cele mai mari investiţii din sectorul HoReCa.

În spiritul angajamentului său pentru curăţenie şi siguranţă, Grupul Radisson este partener SGS, cea mai importantă companie de inspecţie, verificare, testare şi certificare, recunoscută ca reper global de calitate şi integritate. În 2020, împreună cu SGS, Grupul Radisson a lucrat la dezvoltarea şi validarea unui set de protocoale superioare de sănătate şi siguranţă, întărind astfel programul riguros de curăţenie şi dezinfecţie existent deja. Protocolul de Siguranţă al Hotelurilor Radisson, rezultat din această colaborare, este o etichetă oficială care atestă curăţenia şi dezinfecţia.