Piaţa care a crescut cât online-ul în pandemie. Medicamentele fără reţetă au generat 5,5 mld. lei vânzări în 2021, cu 37% mai mult faţă de 2019, înainte de criza sanitară. Printre cele mai vândute branduri de medicamente fără reţetă sunt Nurofen, Parasinus, Aspenter, Paracetamol

Autor: Georgiana Mihalache 14.02.2022

♦ Vânzările sunt influenţate şi de reclamele la produsele farmaceutice, care determină intenţia de cumpărare.

Anul trecut, în 2021, românii au lăsat în farmacii 5,5 mi­liarde de lei pentru medi­camentele eliberate fără reţetă (OTC), cu 1,5 mld. lei mai mult faţă de anul 2019, înainte de a începe criza sanitară, potrivit rapoartelor companiei de cercetare de piaţă Cegedim.

Astfel, piaţa OTC-urilor a făcut un salt de 37% în valoare în trei ani şi a depăşit pragul de 1 mld. euro vânzări în România.

În ultimii doi ani, în contextul pandemiei de COVID-19, românii au cumpărat produse care să le întărească imunitatea, cum sunt vitaminele sau suplimentele alimentare. În plus, şi pentru simptomele uşoare de COVID-19 medicii au recomandat produse ca Paracetamolul, de exemplu, un medicament pentru care nu este nevoie de reţetă, care a avut o evoluţie spectaculoasă în vânzări. În cazul producătorului Zentiva, de exemplu, în primele opt luni din 2021 cererea pentru Paracetamol a fost cu 20% mai mare chiar faţă de aceeaşi perioadă din 2020. O cutie de Paracetamol costă între 2 şi 3 lei pe site-ul Farmaciei Tei, fiind un produs fabricat în mare parte în fabricile din România.