Valoarea tranzacţiilor procesate online cu cardul a crescut cu 55% în 2021 şi numărul tranzacţiilor a crescut cu 40%. Netopia Payments: „Estimăm o creştere de cel puţin 35% a operaţiunilor online cu cardul şi de 15% pentru plăţile prin SMS”

Autor: Alexandra Cepăreanu 15.02.2022

Valoarea totală a tranzacţiilor online cu cardul procesate a crescut cu 55% în 2021, faţă de anul precedent, în timp ce numărul de tranzacţii a înregistrat o creştere de 40%, arată un comunicat transmis de reprezentanţii procesatorului de plăţi NETOPIA Payments. De asemenea, anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de 2 milioane de tranzacţii digitale online, prin toate metodele de plată.

„Pentru anul în curs, NETOPIA Payments estimează o creştere de cel puţin 35% a operaţiunilor online cu cardul şi de 15% pentru plăţile prin SMS, bazată pe avansul previzionat la nivelul întregii industrii de e-commerce şi pe eforturile de înrolare de noi comercianţi parteneri”, potrivit datelor procesatorului de plăţi NETOPIA Payments.

În 2021, valoarea medie a unei tranzacţii online prin intermediul cardurilor a crescut cu aproximativ 12%, ajungând astfel la suma de 240 lei, de la 215 lei în 2020. În topul categoriilor de produse şi servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăţi electronice anul trecut s-au numărat: utilităţile, retailul alimentar, IT&C, asigurările sau produsele de mobilier.

În ceea ce priveşte dispozitivele preferate de români pentru a face achiziţiile online, aproape 57% dintre aceştia au optat anul trecut pentru dispozitivele mobile, în timp ce 43% dintre clienţii finali au ales desktop-ul.

De asemenea, în urma contextului pandemic, care a accentuat nevoia de comunicare dintre businessuri şi clienţii finali, serviciul web2SMS - serviciul de SMS marketing dezvoltat de echipa NETOPIA - a înregistrat o creştere semnificativă, au adăugat reprezentanţii procesatorului de plăţi. Astfel, în 2021, volumul total de SMS-uri trimise a crescut cu 30%, marcând al doilea an consecutiv în care serviciul web2SMS a depăşit pragul de 300 de milioane de SMS-uri trimise anual.

„Estimăm că vom păstra trendul ascendent în ceea ce priveşte volumul de SMS-uri trimise şi în 2022, aducând îmbunătăţiri constante serviciului şi, de asemenea, ne dorim să ne păstrăm poziţia de lider de piaţă în România pe această nişă. Chiar dacă în contextul pandemiei, comunicarea faţă în faţă s-a mutat pe aplicaţiile online, SMS-ul o să rămână un mediu de comunicare agreat de companii în relaţia cu clienţii lor. De altfel, este şi singurul canal disponibil inclusiv offline pe orice tip de telefon, iar beneficiile şi avantajele comunicării vor exista întotdeauna întrucât serviciul este unul sigur şi automatizat şi se bucură de o încredere crescută atât din partea clienţilor, cât şi a partenerilor noştri. Mai mult, pe piaţa din România, clienţii finali s-au obişnuit ca mesajele SMS să provină de la companiile sau serviciile la care au apelat, şi mai puţin de pe aplicaţii de tip chat, acestea fiind preferate mai mult pentru conversaţiile personale”, a spus Răzvan Petrică, Director web2SMS.

Pentru anul 2022, obiectivele de business ale companiei includ dezvoltarea unei platforme de administrare pentru comercianţii parteneri unde aceştia vor găsi mai uşor informaţiile şi datele necesare. De asemenea, în această platformă, NETOPIA Payments va dezvolta un marketplace unde vor fi introduse constant diverse servicii de tip B2B cu scopul de a-i ajuta pe comercianţii parteneri să-şi eficientizeze afacerile online.

„O tendinţă importantă pe care am observat-o încă din 2020 este migrarea a tot mai multor business-uri din zona de HoReCa sau farma în online, trend potenţat şi de contextul pandemiei. Pentru 2022, ne dorim să fim în continuare alături de comercianţii noştri parteneri, prin dezvoltarea unei platforme de administrare care să poată găsi mult mai rapid atât informaţiile de care au nevoie, dar şi diferite tipuri de servicii care să îi ajute în eficientizarea activităţii lor”, a adăugat Horia Grozea, Director Vânzări şi Marketing, NETOPIA Payments.