Subiectul despre care nu se vorbeşte la trecerea de la două semestre la trei trimestre: profesorii trebuie să pună cu 33% mai multe note şi să corecteze o teză în plus pe an/elev

Autor: Adelina Mihai 16.02.2022

Potenţiala schimbare a structurii anului şcolar – de la două semestre la trei trimestre – anunţată de ministrul educaţiei Sorin Cîmpeanu ar aduce un volum de muncă mai mare pentru profesori, care ar fi obligaţi să evalueze elevii mai des.

Anunţul ministrului educaţiei Sorin Cîmpeanu privind posibilitatea de a reveni la o structură a anului şcolar pe trimestre (şi nu pe semestre, cum este în prezent) naşte o nouă controversă în mediul academic. Creşte sau nu performanţa elevilor care sunt evaluaţi mai des, aşa cum dă de înţeles ministrul educaţiei?

„În recomandările pedagogice moderne şi internaţionale, copiii trebuie să aibă intercalate pauze în procesul de învăţare de o săptămână, de două săptămâni, foarte necesare pentru odihna lor. Eu sunt de acord cu reintroducerea celor trei trimestre, pentru că semestrul doi devenise foarte lung. Cred că ce voia domnul ministru să zică este că, prin aceste evaluări sumative (tezele - n.red.)  efectuate mai des, normal, elevii vor învăţa mai mult, pentru că de regulă ei lasă învăţatul pe ultima sută de metri pentru a „împuşca“ note, aşa cum e în sistemul românesc. S-ar putea totuşi ca această modificare să nu fie pe placul profesorilor, care vor avea de corectat mai multe teze decât au în prezent“, a explicat Ioana Necula, fondatoarea şcolii private Genesis College, care şcolarizează în prezent 500 de elevi, de la clasele primare până la liceu.