Macromex a investit 500.000 de euro într-o platformă de e-commerce dedicată aprovizionării HoReCa. „Ţinta pentru 2022 este ca Bocado.ro să atragă peste 2.000 de clienţi şi 40% din comenzile totale”

Autor: Alexandra Cepăreanu 16.02.2022

Distribuitorul Macromex, unul dintre cei mai mari jucători din industria de produse alimentare din România pe segmentul de produse congelate şi refrigerate, a investiti 500.000 de euro în dezvoltarea platformei Bocado.ro, o soluţie de e-commerce dedicată aprovizionării HoReCa, arată un comunicat transmis de reprezentanţii companiei. Aceştia estimează că platforma lansată în luna octombrie a anului trecut va înregistra peste 2.000 de clienţi şi 40% din comenzile totale, în 2022.

„Ne-au trebuit mai mult de doi ani  să ajungem la forma actuală a platformei bocado.ro astfel încât să fie una dintre puţinele soluţii de aprovizonare online adaptate la specificul comerţului B2B şi, mai ales, la particularităţile HoReCa, oferind o experienţă personalizată clientului şi eficientizând întregul proces de aprovizionare”, a spus Albert Davidoglu, CEO al Macromex.

Platforma a fost dezvoltată astfel încât să asigure clienţilor HoReCa rapiditate în plasarea comenzilor de aprovizionare - platforma fiind la dispoziţia clientului 24/7 şi oferind mereu informaţii actualizate despre produsele oferite. De asemenea, în primele trei luni de la lansare, peste 2.000 dintre clienţii Macromex şi-au făcut cont în noua platformă, iar 30% dintre aceştia au mutat întregul proces de achiziţie online.

„Rezultatul este eficientizarea procesului de aprovizionare, comenzile putând fi plasate 24/7. După mai mult de doi ani am obţinut o reducere semnificativă a costului de preluare a comenzilor, de 5 ori mai mic faţă de procesul similar realizat offline.”

Până în prezent, cele mai multe comenzi au fost plasate pentru categoriile semipreparate, carne, legume şi fructe, produse de brutărie şi patiserie, urmate de produse lactate şi vegetale. Media comenzii este 1.000 de lei, iar gradul de recurenţă al comenzilor s-a menţinut, variind în funcţie de specificul fiecărui business. Cei mai mulţi utilizatori sunt din Bucureşti, urmaţi de clienţii din Cluj-Napoca, Braşov, Constanţa şi Iaşi.

„Cel mai apreciat avantaj al produselor noastre este gradul lor de pregătire. De aceea legumele curăţate, tăiate, produsele semipreparate sau sous-vide, produsele de brutărie şi patiserie sunt printre cele mai bine vândute”, a mai spus Albert Davidoglu.

Pentru anul în curs, Macromex îşi propune să continue investiţiile în dezvoltarea platformei Bocado.ro, integrând oferte personalizate, produse exclusive, precum şi soluţii dedicate clienţilor cu un anumit specific - pizzerii, patiserii, bistrouri.

„Estimările arată că aceste linii de dezvoltare vor atrage peste 2.000 de clienţi activi, cu comenzi constante, şi 40% dintre comenzile totale plasate de HoReCa, generând afaceri de 10 milioane de euro.”

Compania a înregistrat afaceri de peste 593 de milioane de lei în 2020 - ultimul an pentru care există date publice -, în scădere cu aproape 19% faţă de anul precedent. De asemenea, în 2020, în cadrul companiei lucrau 443 de angajaţi.