După ce a absorbit Telekom Fix Orange raportează afaceri de 430 mil. euro pentru trim. 4 din 2021, 1,4 mil. clienţi de net fix şi 1,5 mil. clienţi TV. În 2022, afacerile grupului au atins 1,235 mld. euro.

Autor: Adrian Seceleanu 17.02.2022

Orange, liderul pieţei locale de telecom, a raportat venituri de 430 mil. euro pentru trim. 4 din 2021, saltul de aproape 200 mil. euro faţă de veniturile trimestriale obişnuite fiind explicat de faptul că operatorul a început să consolideze rezultatele financiare ale companiei Telekom Fix (fostul Romtelecom), odată cu primirea aprobărilor de la autorităţi pentru tranzacţie.

“În România, trimestrul al patrulea a fost marcat de finalizarea tranzacţiei prin care Orange România a achiziţionat pachetul majoritar de 54% din acţiunile operatorului de servicii fixe, Telekom Romania Communications. Tranzacţia, prin care s-a achiziţionat o bază de clienţi cu servicii convergente fix-mobil şi o infrastructură de reţea fixă, accelerează strategia Orange de a fi prima alegere a clienţilor pentru servicii convergente în România.
În intervalul octombrie – decembrie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 430 de milioane de euroş, având o creştere organică de 3% faţă de T4 2020. Ea a fost generată de veniturile din servicii, ca urmare a măririi bazei de clienţi. Cifra de afaceri consolidată pentru 2021 este de 1,235 miliarde de euro, având o creştere organică de 4% faţă de 2020, iar contribuţia Telekom Romania Communications este consolidată doar la T4.
La 31 decembrie 2021, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,6 milioane de clienţi, servicii fixe în bandă largă către 1,4 milioane de clienţi, iar servicii de televiziune prin cablu şi satelit către 1,5 milioane de clienţi”, conform companiei.
”În România, anul 2021 rămâne unul dintre cei mai importanţi pentru Orange, alăturarea Telekom Romania Communications marcând un moment istoric pentru compania noastră. În noua echipă am adus împreună ingineri, oameni de business şi de suport pentru a lucra la o experienţă unitară pentru clienţii noştri comuni, dar şi pentru a avea acces la servicii la cele mai înalte standarde.
Deşi a fost al doilea an marcat de incertitudinile aduse de criza sanitară, rezultatele noastre sunt pozitive şi demonstrează că avem o bază solidă, care poate face faţă unor situaţii imprevizibile. Calitatea reţelei Orange a fost demonstrată inclusiv prin măsurătorile auditorilor şi autorităţilor, serviciile digitale au avut o creştere semnificativă, demonstrând o preferinţă a clienţilor pentru selfcare şi interacţiuni digitale la distanţă, în timp ce Orange Business Services a adus în piaţă viteze de 10 Gbps pentru companii. Atenţia noastră este îndreptată atât către business, cât şi către impactul pe care-l avem în societate. De aceea, mă bucur să văd deschiderea clienţilor noştri către telefoanele recondiţionate, care exemplifică importanţa unor gesturi mici asupra întregii planete”, a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Alte date comunicate de Orange:

@ De-a lungul anului 2021, Orange s-a extins cu reţeaua 4G într-un total de 254 localităţi, în timp ce reţeaua 4GĂ s-a extins în 1637 localităţi. Pe parcursul T4 2021, mii de locuitori din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,31% din populaţie, în timp ce 366 de noi localităţi din mediul urban şi rural s-au bucurat de avantajele reţelei 4GĂ. În ceea ce priveşte reţeaua 5G, aceasta este disponibilă astăzi clienţilor din 17 oraşe.

@ Calitatea reţelei Orange România a fost reconfirmată de-a lungul anului 2021 atât de măsurătorile auditorilor independenţi, cât şi de cele ale autorităţii naţionale, ANCOM. În T4 2021, auditorul Systemics-PAB a clasat Orange pe primul loc la calitatea serviciilor de voce şi date în România. La rândul său, auditorul independent LCC International a desemnat Orange ca fiind cea mai bună reţea de voce şi date din zonele metropolitane şi rurale din România, iar analiza Ookla® a rezultatelor comparative Speedtest Intelligence®, obţinute pentru operatorii români în a doua jumătate a anului 2021, a certificat  că utilizatorii Orange România se bucură de serviciile celei mai bune reţele mobile din ţară, beneficiind de cea mai rapidă reţea fixă şi mobilă, cea mai mare acoperire mobilă, dar şi de certificarea pentru cea mai rapidă reţea 5G. De asemenea, măsurătorile independente efectuate de ANCOM în prima jumătate a anului 2021, prin Netograf.ro, au arătat că Orange are cele mai bune viteze pentru internet fix şi mobil din România.


@ În 2021, veniturile totale din servicii B2B au înregistrat o creştere semnificativă faţă de anul 2020. Cea mai dinamică zonă IT&C în 2021 a fost cea de Cloud, unde creşterea a fost de 25% faţă de anul trecut.

@ La nivelul T4, a fost remarcată o creştere a serviciilor mobile ca soluţie de comunicare la distanţă pentru companii. În luna noiembrie 2021, Orange Business Services a anunţat soluţia de internet fix la viteze de 10 Gbps pentru companiile din Bucureşti şi Constanţa, realizare ce demonstrează eforturile pentru a inova în zona de conectivitate fixă care să susţină sectorul public şi privat din România.

@ La finalul lui 2021, Orange Money avea 300.000 de clienţi, în creştere cu 15% faţă de finalul anului 2020. Anul trecut, Orange Money a lansat primul său card de credit, un produs caracterizat de clienţi ca având una dintre cele mai competitive oferte din piaţă, atribut confirmat şi de o triplare a vânzărilor în T4 2021 faţă de T3 2021.

@ YOXO, abonament mobil complet digital din România, fără perioadă contractuală, a reuşit în T4 să îşi crească baza de clienţi de aproape 4 ori faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Această creştere a fost determinată nu numai de noile oferte introduse cu ocazia aniversarii produsului, ci şi de noile facilităţi dezvoltate la solicitarea clienţilor, precum gestionarea mai multor numere YOXO din aceeaşi aplicaţie.

@ În al patrulea trimestru din 2021 a continuat creşterea semnificativă a clienţilor care au optat pentru zona de e-commerce şi servicii digitale, nivelul de utilizare a serviciului My Orange pentru tranzacţii procesate digital, tranzacţii de reîncărcare şi plată în My Orange crescând cu peste 25% faţă de perioada similară a anului trecut.