(P) Cum susţine Google Workspace munca hibridă?

Autor: Publicitate 18.02.2022

Pandemia cauzată de virusul COVID-19 continuă să modeleze practicile de muncă chiar şi la doi ani distanţă. Majoritatea CEO sunt deja pregătiţi să îşi acomodeze angajaţii pentru cel puţin încă un an de telemuncă. În acest timp, angajaţii, angajatorii şi managementul continuă să ajusteze din mers situaţia muncii hibride, un sistem în care se alternează zilele de lucru de la birou cu zilele de telemuncă.

Alternativa muncii hibride trebuie să permită echipei să rămână flexibilă, conectată şi să lucreze în aceeaşi strânsă legătură cum ar fi făcut-o dintr-un spaţiu de birou. În timp ce telemunca devine noul normal, digitalizarea proceselor creative, administrative, birocratice şi de dezvoltare devine şi ea o prioritate.

Cu un set complet şi continuu perfecţionat de instrumente de colab­orare, comunicare şi videoconferinţe, suita Google Workspace a devenit una dintre cele mai importante soluţii de tranziţie către sistemul hibrid de muncă. În acest articol vom discuta despre cum intermediază Google Docs, Google Meet sau Google Sheets cele mai importante interacţiuni pentru o companie în telemuncă.

 

Ce înseamnă sistemul de lucru hibrid pentru o companie digitalizată?

Peste jumătate dintre salariaţii de la nivel mondial (54%) ar demisiona dacă flexibilitatea telemuncii nu ar mai fi garantată după pandemie, anunţă unstudiu EY global ”Work Reimagined”. Jumătate din respondenţi optează spre munca hibridă – câteva zile de acasă, câteva din locaţie – în timp ce 32% dintre aceştia susţin că ar demisiona dacă firma nu le-ar mai oferi această flexibilitate.

Pentru o companie digitalizată, trecerea la sistemul de muncă a întrerupt minimal workflow-ul în rândul angajaţilor în timp ce pentru multe alte afaceri telemunca a însemnat o redresare completă a resurselor şi energiei. Mulţi dintre cei care au decis cu întârziere trecerea la telemuncă au fost nevoiţi să investească repede în instrumente care să susţină activitatea companiei chiar şi din afara birourilor. Cu aplicaţii de colaborare online precum cele de la Google, aceştia au reuşit să îşi ajusteze rapid şi agil modul de muncă pentru a implementa sistemul hibrid pentru angajaţi.

Pentru viitor, modelul hibrid trebuie să echilibreze tot mai bine munca la birou şi cea de la distanţă cu soluţii sustenabile pentru ambele scenarii. O astfel de soluţie este şi suita de productivitate online Google Workspace, accesibilă din orice locaţie în care angajatul are acces la Internet şi un dispozitiv de lucru.

 

Care sunt avantajele unui sistem de lucru hibrid?

Unul dintre beneficiile cheie ale acestui model de lucru este flexibilitatea garantată atât angajatorului, cât şi angajaţilor. Alte plusuri ale acestui sistem de muncă sunt productivitatea crescută în rândul angajaţilor, mai multe oportunităţi de a învăţa skill-uri noi, o colaborare mai strânsă şi mai eficientă şi mai mult timp dedicat sănătăţii mentale.

Angajaţii se declară mai mulţumiţi pentru timpul economisit cu lucrul de acasă, cheltuieli reduse care surveneau odată cu deplasarea la birou şi o protecţie crescută faţă de ameninţările pentru sănătate.

Care sunt dezavantajele unui sistem de lucru hibrid?

În timp ce există munca hibridă este descrisă drept cea mai bună soluţie pentru companii într-o lume post pandemică, există şi dezavantaje ale acestui mod de muncă. În unele aspecte, este nevoie de multă atenţie şi implicare din partea managementului pentru a acomoda toate nevoile angajaţilor din toate departamentele.

Epuizarea profesională se numără printre pericolele muncii de acasă. De teamă de a nu părea că lenevesc, angajaţii au tendinţa să compenseze cu mai multe sarcini îndeplinite şi ore lucrate peste program. În cele din urmă, se ajunge la epuizare şi la aşa numitul sindrom burnout asociat telemuncii şi muncii digitale.

Lipsa unor relaţii colegiale sau profesionale este pusă tot în seama telemuncii. Senzaţia de izolare, deşi într-o comunitate, apare şi ea în contextul în care angajaţii nu se mai suprapun în zilele de birou şi pierd contactul şi relaţiile create până în acel punct.

Nu în cele din urmă, lipsa unor echipamente de lucru performante şi a unor aplicaţii intuitive de lucru poate face munca la distanţă frustrantă. Dacă sunteţi în continuare în căutarea de idei şi instrumente pentru a vă transforma digital afacerea şi pentru a o personaliza pentru cloud, descoperiţi platforma Google de aplicaţii office.

 

Resursele Google Workspace pentru munca în sistem hibrid

Cu Google, munca nu mai depinde doar de clădirea de birouri sau de acasă. Echipe, mici sau mari, folosesc Workspace pentru a fi conectate, pentru a crea şi colabora de pe orice dispozitiv, la orice oră şi din orice locaţie. Descoperiţi cum vă pot uşura şi intermedia aplicaţiile Google diferite sarcini, proiecte şi interacţiuni şi care sunt avantajele comparativ cu aplicaţiile offline Office de la Microsoft.  

1. Reduceţi distanţele şi uniţi echipele cu Google Meet. Cu aplicaţia de video conferinţe, puteţi organiza şedinţe interne, dar şi apeluri cu clienţi din afara companiei. Profitaţi de funcţiile care minimizează sunetul de fundal, moderaţi participanţii şi discursurile acestora, folosiţi subtitrări pentru şedinţele internaţionale şi multe alte funcţii.

2. Stocaţi fişierele companiei la îndemâna oricărui angajat cu Google Drive. Parte din suita Google Workspace, Drive oferă spaţiu de stocare individual fiecărui angajat, dar şi spaţiu comun unde aceştia pot distribui orice proiect lucrat în echipă.

 3. Colaborare strânsă şi reacţii imediate pe Google Chat. În această aplicaţii, angajaţii pot crea spaţii dedicate fiecărui proiect unde pot ţine legătura intern şi punctual. Din chat, aceştia pot programa întâlniri în Meet sau Google Calendar, pot gestiona fişiere la comun şi îşi pot repartiza task-uri şi funcţii.

 4. Gestionaţi şedinţe şi programe de muncă cu Google Calendar. În munca hibridă, angajaţii îşi pot acomoda programe flexibile de lucru şi depind de un calendar bine organizat. Cu Google Calendar, se pot consulta calendarele interne pentru a sincroniza şedinţe şi apeluri mai bine. Coechipierii pot afla din Calendar care sunt orele libere pentru şedinţe, zilele de vacanţă ale celorlalţi şi locaţiile din care aceştia lucrează în anumite zile – de acasă, de la birou sau de altundeva.

5. Reduceţi aglomerarea de mailuri cu Gmail. Aplicaţia de mail permite etichetarea şi sortarea automată a mesajelor pentru a susţine angajaţii în munca lor şi pentru a nu îi deranja în orele în care sunt ocupaţi. Gmail poate de asemenea să semnaleze mesaje necitite către un recipient, amintindu-i de ele în ordinea priorităţilor. În plus, funcţia de căutare uşurează găsirea tuturor mesajelor după dată, destinatar sau ataşamente.

6. Amintiţi-vă să luaţi pauze, să opriţi notificări şi să vă prioritizaţi sănătatea mentală compilând toate funcţiile Google. Munca hibridă poate însemna şi şedinţe şi notificări care nu se mai termină. Cu Google, vă puteţi selecta timp de focus pentru a lucra neîntrerupt, puteţi închide ecranele video în Meet pentru a vă concentra la prezentare sau puteţi seta şedinţe scurte şi concise pentru a câştiga şi timp de pauză şi reset până la următorul task

Pentru şi mai multe ponturi de a optimiza munca în sistem hibrid, descoperiţi pagina suport Google Workspace şi beneficiile intermedierii printr-un partener Google. FOTC este partener premium Google şi oferă suport tehnic, training-uri din partea unei echipe de experţi şi discount-uri pentru companiile care vor să lucreze cu suita Workspace.