Produs în România. ZF/Masterbuild. Eduard Pavel, producătorul de mezeluri la Mircea Măcelaru’: Avem o unitate de producţie în Buftea şi vindem toate preparatele în cele 8 magazine proprii din Bucureşti şi Ilfov. Afacerile s-au ridicat la 6,7 mil. euro anul trecut

Autor: Mirabela Tiron 24.02.2022

♦ Producătorul vrea să mai deschidă încă 2 magazine proprii  ♦ Aprovizionarea cu carne se face se face exclusiv din ţară.

Producătorul de mezeluri La Mircea Măcelaru’ din Capitală, un business început în urmă cu 25 de ani, care operează o unitate de producţie în Buftea, vinde toate preparatele prin reţeaua proprie de magazine din Bucureşti şi judeţul Ilfov.

„În 1996 am deschis o măcelarie în strada 1 Mai, sector 1, în Bucureşti, unde vindeam carne proaspătă şi semipreparate proaspete. Numărul de clienţi a crescut şi a trebuit să facem o dezvoltare pe produsele din carne. Am deschis o unitate de procesare carne în Buftea, unde producem mezeluri fiert afumate“, a declarat  Eduard Pavel , co-fondatorul companiei La Mircea Măcelaru’ în cadrul emisiunii Produs în România, realizată de ZF în parteneriat cu Masterbuild Logistic Park.

El a mai adăugat că toate preparatele se vând prin reţeaua proprie de magazine, respectiv opt magazine în Capitală şi Ilfov.

„Am investit în fiecare an tot ce a produs firma, reinvestim în fiecare an. Încercăm să deschidem noi magazine, anul acesta avem în plan două noi magazine, vrem să ne axăm pe dezvoltarea reţelei proprii de magazine. Producem 2-2,5 tone de preparate zilnic, capacitatea maximă a unităţii de producţie este de 3 tone zilnic de mezeluri“.

Peste 50% din suprafaţa unităţii de producţie, ce se întinde pe 600 de metri pătraţi, sunt spaţii frigorifice pentru produsele realizate. 

„Vrem să investim în a deveni eficienţi în urma costurilor crescute la utilităţi, avem în plan să montăm panouri fotovoltaice pentru că preţul la utilităţi a explodat şi simţim că va fi foate greu. Puterea de cumpărare a românior este scăzută“.

Afacerile producătorului de mezeluri au crescut în fiecare an, la fel şi numărul de clienţi.

„Am  văzut o  creştere a numărului de clienţi, ne-a fost bine în pandemie, ne-a ajutat faptul că oamenii au stat acasă şi au mâncat acasă şi nu la restaurant. Anul trecut am avut 6,7 milioane de euro cifră de afaceri, anul acesta vrem o creştere cu 5-10%“.

Cea mai mare cerere este pentru  produsele cu atestat tradiţional, produsele clasice precum micii, cârnaţii, slănina şi salamurile.

 „Procesăm carne de porc, vită, oaie, pui, aprovizionarea se face exclusiv din ţară, lucrăm doar cu fermierii mici şi mijlocii. Urmează să se scumpească iar carnea de vita, oaie, de pui, doar carnea de porc a scăzut la preţ, dar sunt semnale ca şi aici va creşte preţul. Produsele noastre se vor scumpi în perioada următoare cu 5-10%“

Compania are 140 de angajaţi.  „Găsim din ce în ce mai greu angajaţi calificaţi, este foarte greu cu personalul. Vrem să devenim furnizorul de produse proaspete în Bucureşti, oamenii să se raporteze la calitate, să investim în calitate şi valoarea adăugată pe produsele noastre“.

Concurenţa neloială şi puterea redusă de cumpărare a românilor sunt principalele provocări, mai spune el. „Valoarea bonului este de 60-70 de lei dar în unele magazine se apropie de 100 de lei bonul mediu. Investiţia într-un magazin propriu, de 80-100 de mp, se ridică la 30.000-40.000 de euro, creşte în funcţie de zonă.Vrem să ajungem la 12 magazine, piaţa chiriilor este foarte bulversată, noi nu permitem să plătim chirii foarte mari. Nu intrăm în marile hipermarketuri şi supermarkturi, condiţiile sunt foarte grele. Vindem doar în magazinele noastre. În primele două luni avem o mică creştere faţă de anul trecut, avem speranţe să înceapă  să crească consumul de carne în primăvară“.

Cea mai mare parte a produselor La Mircea Măcelaru’ sunt preparate după reţetele tradiţionale moştenite din istoria gastronomiei româneşti, compania a primit în 2019 titlul de furnizor al Casei Regale  a României.