Ceaiuri made in România, în ceştile europenilor. Eugen Achim, acţionarul producătorului de ceaiuri Kalpo Buzău: „Exportul aduce peste 15% din cifra de afaceri, cu tendinţă de creştere“

Autor: Georgiana Mihalache 24.02.2022

Producătorul Kalpo SRL din Buzău, care pune pe piaţă brandul de ceaiuri Vedda, are o prezenţă de trei decenii pe piaţa locală Cea mai importantă piaţă la export pentru ceaiurile româneşti este Anglia.

Producătorul Kalpo SRL din Buzău, un business de circa 10 milioane de lei anual, condus de antreprenorii Mihaela şi Eugen Achim, va merge pe creştere în 2022, după ce anul trecut restricţiile în urma pandemiei au influenţat negativ vânzările. Peste 15% din business este adus însă de export, un segment care este în creştere.

„Noi ne-am dezvoltat, am început să lucrăm cu produse priete­noase cu mediul, din ce în ce mai mulţi clienţi vor şi sunt interesaţi de genul acesta de produse. Ne-am dezvoltat mult pe partea de HoReCa, produse premium. Anul 2021 am avut o scădere din cauza pandemiei, dar 2020 a fost mai bun decât anul anterior, atunci ret