ZF IT Generation. Start-up Pitch. Iulian Niţulescu, fondator INVOX – soluţie de call tracking: Vrem să ajungem la venituri lunare de 10.000 euro şi să ne dublăm numărul de clienţi anul acesta

Autor: Ioana Nita 25.02.2022

Până acum, soluţia INVOX Call Traking a fost folosită de circa 570 de clienţi l De anul viitor, compania vrea să se extindă în Europa

Start-up-ul local INVOX, care a dezvoltat o soluţie de call tracking ce ajută la optimizarea campaniilor de marketing, şi-a propus să îşi consolideze anul acesta poziţia pe piaţa locală şi să recupereze din creşterea prognozată înainte de declanşarea pandemiei, ţinta fiind de a ajunge la venituri lunare de 10.000 euro şi de a-şi dubla numărul de clienţi până la finalul lui 2022. Anul trecut veniturile totale generate de soluţia INVOX Call Traking s-au situat la 60.000 euro, plus 23% faţă de 2020.

„Vrem ca anul acesta să trecem de pragul de 10.000 de euro pentru încasări lunare. În ceea ce priveşte numărul de clienţi, mă aştept la o creştere de 100% pentru că văd că lucrurile cumva la noi au început să se mai aşeze şi să revenim la trendul pe care îl aveam la finalul anului 2019. Noi pentru 2020 estimasem o creştere de 45%, creştere care nu a avut însă loc din cauza declanşării pandemiei. Trendul era crescător, noi aveam din ce în ce mai multe solicitări şi nevoia era în piaţă, doar că pandemia ne-a tras înapoi, motiv pentru care cumva continuăm acea creştere anul acesta. Am văzut că este o creştere destul de consistentă deja şi deci sperăm o dublare a numărului de clienţi pentru anul curent”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Iulian Niţulescu, fondator al INVOX. El a pus bazele proiectului INVOX în 2017, însă ideea de a dezvolta o soluţie software de call tracking a apărut încă din 2015 când lucra în industria imobiliară.

„Dezvoltasem un site de promovare imobiliară pentru ansambluri rezidenţiale şi mă luptam practic cu greii din piaţa imobiliarelor care aveau trafic şi resurse financiare mult mai mari decât ale noastre, iar clienţii erau sceptici privind rezultatele pe care noi le livram din portalul nostru. Şi atunci, observând că majoritatea leadurilor în imobiliare se întâmplă prin telefon, am zis că trebuie cumva să găsesc o soluţie să măsor acele leaduri - să spun efectiv câte apeluri telefonice a primit fiecare echipă de vânzări a unui dezvoltator imobiliar de pe portalul nostru”, a relatat fondatorul INVOX, menţionând că aşa a apărut prima variantă de soluţiei de call tracking dezvoltate.

„Pe ofertele fiecărui ansamblu rezidenţial afişam un singur număr de telefon care era redirecţionat către numărul de vânzări al echipei dezvoltatorului. În momentul în care un client suna pe acel număr, apelul se redirecţiona, toată lumea era fericită, iar la final de lună am început să dau rapoartele cu acele apeluri, rapoarte cu numerele de telefon care se regăseau inclusiv în CRM-ul dezvoltatorilor. Ei nu înţelegeau cum de am reuşit să le dau rapoarte, să le arăt că platforma noastră chiar funcţionează şi chiar dă rezultate. Pe lângă formularele clasice care se completau pe site, erau foarte multe apeluri telefonice - undeva peste 70% din lead-uri, şi atunci clienţii au apreciat soluţia.”

Doi ani mai târziu, Iulian Niţulescu a decis să renunţe la rolul de director general din cadrul portalulul dezvolta­tori­mo­biliar.ro şi să se axeze doar pe dezvoltarea unei soluţii software de call tracking mult mai complexă.

Cum se implementează şi cum funcţionează însă soluţia INVOX pentru call tracking? „Setup-ul durează undeva între 30 şi 45 de minute. Pe site-ul clientului INVOX se pune o linie de JavaScript prin Google Tag Manager, acel link de JavaScript caută numărul de telefon din site şi îl locuieşte dinamic cu un alt număr de tracking pe care noi îl oferim în funcţie de sursa din care vine utilizatorul. Dacă utilizatorul vine din Google Ads va vedea un număr de telefon pe site, dacă va veni din Facebooks Ads va vedea un alt număr de telefon, din organic search altul ş.a.m.d, vor vedea numere de telefon diferite. Când utilizatorii încep să sune pe aceste numere, apelul se redirecţionează automat către numărul de telefon al businessului - fix sau mobil, ei vor răspunde la telefon ca şi până acum, iar noi vom raporta sursa. Şi la final de lună vom raporta: ai primit 500 de apeluri din Google Ads, 600 din Facebook şi 150 din search organic ş.a.m.d. Astfel, ei ştiu efectiv cum să redistribuie bugetul şi cum să aloce bugetul, pentru că în multe situaţii s-a întâmplat să descopere canale care efectiv consumau buget fără să genereze nici măcar un lead. Practic, cu soft-ul nostru se poate optimiza costul per lead şi se pot obţine cu acelaşi buget de marketing mai multe lead-uri şi evident lead-uri calificate”, a explicat el.

Din 2017 şi până în prezent, peste 570 de companii au folosit soluţia INVOX Call Traking, acestea activând preponderent în industrii precum imobiliare, clinici stomatologice, auto, turism şi servicii.

Soluţia INVOX Call Traking se utilizează în regim SaaS, iar costurile pentru un abonament lunar variază între 44 euro plus TVA şi 1.200 euro, în funcţie de cât de multe numere de call tracking folosesc şi de volumul de apeluri înregistrat. Pe lângă partea de call tracking şi de raportare, aplicaţia mai are o serie de funcţionalităţi printre care şi integrarea cu sistemele CRM (Customer Relationship Manager) ale companiilor, iar echipa INVOX lucrează acum la o serie de funcţii şi integrări noi care să îi permită start-up-ului şi extinderea în Europa.

„Recent am reuşit să facem nişte integrări cu operatorii de VoIP din Europa şi avem în plan să ieşim şi în Europa. Până în acest moment am fost prezenţi doar în România”, a punctat Iulian Niţulescu.