VIDEO. Lansarea Galaxy S22: smartphone-urile cu care Samsung speră să-şi oprească declinul de pe segmentul premium în faţa Apple

Autor: Adrian Seceleanu 27.02.2022

Gigantul Samsung a lansat oficial în această săptămână în întreaga lume - inclusiv în România - noua sa serie de smartphone-uri premium Galaxy S22, formată din trei telefoane - de succesul cărora depinde soarta companiei pe segmentul premium, după ce în ultimii ani Apple a câştigat teren agresiv pe acest segment, conform datelor livrate de companiile globale de analiză. În România, telefoanele au preţuri de 4.200 de lei (S22), 5.200 de lei (S22 Plus) şi 6.200 de lei (S22 Ultra), pentru versiunile cu capacitate de stocare de 128 GB.

Samsung a abandonat modelul de lucru din ultimii ani - de a avea două lansări în zona premium anual - în primăvară seria S şi în toamnă seria Note - şi a decis să scoată din producţie seria Note şi să-l redenumească practic S22 Ultra - pentru că acest model încorporează creionul digital (S-Pen-ul), care l-a diferenţiat întotdeauna de competiţie. Anul trecut şi vârful de gamă al seriei S21 putea utiliza un asemenea creion digital, dar acesta trebuia achiziţionat separat, iar acesta nu era integrat în telefon - făcând această opţiune una puţin pe placul consumatorilor în condiţiile în care S-Pen este un echipament fragil şi foarte uşor de pierdut.

În acest context, lansarea seriei S22 este cu atât mai importantă pentru Samsung, în condiţiile în care în ultimii ani cota sa de piaţă globală pe segmentul premium, al smartphone-urilor cu preţuri de peste 800 de dolari a scăzut cu 10 puncte procentuale, de la 28% în 2019, la 18% în primele nouă luni din 2021, conform datelor companiei de analiză IDC.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

În aceeaşi perioadă cota de piaţă a gigantului american Apple a explodat: de la 63% în 2019 la 72% în primele nouă luni din 2021, conform aceleiaşi surse.

Cifrele IDC au fost contestate de Samsung, care susţine că vânzările sale se menţin în acest segment. “Suntem foarte confortabili cu poziţia pe care o deţinem”, a spus Drew Blackard pentru agenţia AP. “Suntem ambiţioşi, avem un plan de a creşte”, a adăugat el.

În ultimul trimestru al anului 2021, Apple a învins Samsung chiar şi la nivelul întregii pieţe de smartphone-uri, cu o cotă de piaţă de 22%, faţă de 18% în cazul Samsung, conform datelor companiei de analiză Counterpoint Research.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Samsung are speranţe mari de la noua serie, despre care oficialii companiei nu au făcut economie de laude (“Galaxy S22 Ultra este un salt înainte pentru tehnologia mobilă, stabilind un nou standard pentru tot ceea ce poate fi un smartphone”, conform lui TM Roh, preşedinte şi Head of Samsung Electronics Mobile eXperience).

Până la urmă aceste îmbunătăţiri înseamnă, în esenţă, că toate modelele au camere foto mai bune şi baterii cu performanţe îmbunătăţite, conform companiei.

Doar că aceste îmbunătăţiri sunt greu de perceput, spun analiştii de piaţă. “Noile telefoane (inclusiv Samsung – n. red) nu au niciun factor vow. Consumatorii simt că nu văd lucruri noi de la un an la altul, de la un model la altul”, a spus pentru agenţia AP analistul IDC Nabila Popal.

Campaniile de marketing ale Samsung sunt cele care trebuie să convingă utilizatorii că îmbunătăţiri greu de cuantificat precum utilizarea inteligenţei artificiale în fotografii merită cu adevărat banii ceruţi de companie, afirmă, tot pentru AP, Thomas Husson, analist la compania de cercetare Forrester. Succesul acestor campanii va fi crucial în condiţiile în care cifrele globale de vânzări arată că americanii de la Apple au reuşit să se impună mai bine, devenind un “Louis Vuitton al telefoanelor”, după cum spune Popal. Cum noile iPhone vor apărea abia în toamnă, aceasta este fereastra de oportunitate a Samsung să-şi redreseze vânzările.

Încă de la lansare de altfel, echipa de marketing a Samsung nu a ezitat să prezinte modelul de top - S22 Ultra, de o asemenea manieră încât pare că acest smartphone are performanţe - şi ziua şi noaptea - mai bune decât un “monstru” al aparatelor foto profesionale precum recent lansatul Nikon Z9, care costă 30.000 de lei (fără obiectiv). De notat că abordarea este similară la nivelul industriei - aproape că nu mai poţi citi un comunicat de presă sau urmări o prezentare de produs - totul este la superlativ, aşa cum nu a mai fost niciodată, exceptând produsele de anul trecut ale companiei care susţine prezentarea.

De altfel, Samsung a inventat un nou termen pentru lansare - “nightography” - un fel de a spune că S22 Ultra este un campion în a realiza fotografii şi video chiar şi noaptea. Iată câteva extrase din comunicatul de presă: “Cu Galaxy S22 Ultra, utilizatorii pot realiza filmări demne de a fi postate imediat - în orice condiţii de iluminare. Funcţiile avansate de Nightography disponibile pe întreaga familie de dispozitive Galaxy S22 le permit utilizatorilor să obţină videoclipuri clare atât pe camera frontală, cât şi pe cea din spate, indiferent dacă aceştia înregistrează ziua sau noaptea. Galaxy S22 Ultra este echipat cu un senzor de pixeli de 2,4um - cel mai mare senzor de pixeli realizat de Samsung vreodată, permiţând lentilelor camerei să capteze mai multă lumină şi date, optimizând iluminarea şi detaliile clipurilor video. În plus, obiectivul avansat Super Clear Glass de pe Galaxy S22 Ultra ajută utilizatorii în realizarea videoclipurilor mai fluide şi mai clare pe timp de noapte. Între timp, încadrarea video automată asigură utilizatorii că pot surprinde întotdeauna, în obiectivul camerei, exact ce-şi doresc, indiferent dacă este vorba de o singură persoană sau de zece”.

Compania independentă de analiză DXOmark, iniţial un reper pentru măsurarea performanţelor aparatelor şi obiectivelor foto - care s-a extins şi către zona de smartphone-uri odată ce aceste gadgeturi au scos de pe piaţă categorii întregi de camere foto - nu plasează însă Samsung Galaxy S22 Ultra în rândul celor mai performante smartphone-uri după sistemul de camere foto, ci abia pe locul 13, într-un clasament în care primele locuri sunt ocupate, în ordine, de Huawei P50 Pro, Xiaomi Mi11 Ultra, Huawei Mate 40 Pro+ şi Apple iPhone 13 Pro. DXOmark scrie chiar că performanţa S22 Ultra în fotografia de noapte sau în condiţii slabe de iluminare este unul dintre punctele slabe ale telefonului, dacă este comparat cu alte modele din categoria super-premium.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şi modul standard foto al S22 Ultra este considerat un punct slab în raport cu competiţia, iar sistemul de camere are dificultăţi să realizeze rapid fotografii în condiţii dificile precum luminozitatea scăzută sau scenele cu un contrast ridicat, conform aceleiaşi surse. Compania de analiză laudă pe de altă parte la S22 Ultra sistemul de zoom, performanţa video şi acurateţea în reproducerea culorilor.

Clienţii care vor achiziţiona S22 Ultra nu vor mai găsi, la fel ca pe vechile Note, un slot pentru expansiunea stocării pe un card microSD - o abordare similară cu cea a Apple, care nu a avut niodată un asemenea slot pe smartphone-urile sale. Samsung a preluat de la Apple şi decizia de a nu mai include în cutii, lângă telefoane, şi încărcătoare de priză sau căşti - achiziţia ambele accesorii fiind lasată pe seama consumatorilor. Un încărcător super rapid de la Samsung, capabil să încarce bateria S22 la “viteza maximă” de 45W, costă aproape 200 de lei. Căştile cu fir marca Samsung costă şi ele aproximativ 50 de lei.

Cât costă noile S22 în raport cu principalul său competitor, Apple? Preţurile sunt aproape identice pentru cele trei modele principale de smartphone-uri livrate de cele două companii (Apple iPhone 13 şi Samsung Galaxy S22), conform preţurilor consultate de ZF pe site-ul Altex, cel mai mare retailer electro-IT din România.