Cele mai responsabile companii din România. Ina Bădărău-Ilie, MedLife Group: „Sunt 70-100 de oameni din companie care s-au mobilizat în timp record: directori de spitale, de clinici, divizia de farmacie şi distribuţie, aprovizionarea, achiziţiile“

Autor: Alexandra Matei 04.03.2022

Operatorul privat de sănătate MedLife şi-a mobilizat echipele de la nivel regional şi din Capitală şi a venit în ajutorul spitalelor din Ucraina şi al refugiaţilor ucraineni aflaţi la graniţa cu România de la Sighetu Marmaţiei.

Reţeaua de spitale şi policlinici MedLife a trimis mai multe tranşe de ma­teriale necesare spitalelor din Ucraina şi refugiaţilor, cum ar fi teste Covid-19, echipamente medicale, paturi, vaccinuri sau medicamente, iar în total, s-au livrat peste 65 de tone de ma­teriale, a spus Ina Bădărău-Ilie, Head of Communications MedLife Group, în cadrul emisiunii Cele mai res­ponsabile companii din România, un proiect ZF şi BM susţinut de BAT România.

„Prima etapă a fost să sprijinim refugiaţii. Ne-am gândit instant la punctele de frontieră. Am mobilizat unitatea mobilă şi am trimis-o la Sighetu Marmaţiei. Colegii din teritoriu ne-au transmis că este nevoie de teste Covid-19. În mai puţin de 24 de ore, am colectat la nivelul întregului grup aproximativ 30 de tone de materiale – ecografe, aparate de laborator, mese de operaţie, aparate de anestezie, me­di­camente. Într-o a doua etapă, ne-am con­cen­trat pe o tranşă de materiale pe care le-am livrat către Ucraina, cum ar fi paturi de adulţi, de copii, me­di­ca­mente. Am primit o nouă cerere, ulterior, din partea unui spital mi­litar, care avea ne­voie de truse de ur­genţă, vaccinuri, astfel că ne-am mobilizat pentru o a treia tranşă. În total, am livrat peste 65 de tone de materiale şi echipamente“.

Grupul MedLife, susţine ea, a făcut o celulă de criză, astfel că s-au mobilizat directori de achiziţie, directori de spitale şi de clinci.

După primul transfer de produse, situaţia la nivel de România a fost preluată de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, iar în prezent există o platformă pe care sunt centralizate toate nevoile din partea vecinilor, astfel încât tot acest suport din partea societăţii civile, a mediului privat şi, implicit, a mediului guvernamental, să ajungă la destinaţie.

„Mobilizarea a fost de la cel mai înalt nivel. Mihai Marcu, CEO şi preşedinte al companiei, a fost primul care s-a alăturat acestei celule de criză. Discutăm despre directori de spitale, de clinici, despre divizia de farmacie şi distribuţie, despre departamente de aprovizionare şi achiziţii. Sunt 70-100 de oameni, care s-au mobilizat în timp record.“

O bună parte dintre produsele care au ajuns în spitalele din Ucraina şi la refugiaţi au fost achiziţionate, altele au fost colectate din reţea. Practic, explică Ina Bădărău-Ilie, fiecare spital a scos din producţie paturi, echipamente, aparate, pe care le-a donat spitalelor din Ucraina, în baza unei liste primite de la Ambasada Ucrainei.

În momentul de faţă, MedLife colaborează şi cu alte companii interesate de a ajuta ucrainenii, care activează în zona bancară, de curierat sau în zona farma.

„Suportul nostru nu se va limita, pe termen mediu şi lung, doar la partea de materiale. Ne dorim să venim în sprijinul refugiaţilor care au nevoie de intervenţii chirurgicale.“

Clinica mobilă deţinută de MedLife se află chiar în frontieră, la Sighetu Marmaţiei şi este o clinică de mari dimensiuni, în sensul în care cuprinde trei cabinete de recoltare şi partea de investigaţie de imagistică.

Acolo, precizează Ina Bădărău-Ilie, există o echipă medicală care poate să preia atât zona de adulţi, cât şi zona de copii, iar oficialii MedLife caută şi asistenţă psihologică vorbitoare de limbă ucraineană.

Această unitate mobilă este dotată cu medicamente, iar în măsura în care se va constata că există o nevoie acută pentru o astfel de unitate şi în alte puncte de frontieră, cu siguranţă se vor lua măsuri în acest sens.

În momentul de faţă, acest atac armat, consideră ea, a schimbat priorităţile şi a dus la o reorganizare la nivel operaţional, pentru a oferi ucrainenilor tot sprijinul de care este nevoie acum.

Ina Bădărău-Ilie mai spune că grupul MedLife nu avea alocat un fond de urgenţă, însă implicarea la nivel de preşedinte şi CEO al companiei a fost esenţială. Primul pas, subliniază ea, a fost ca Mihai Marcu să aprobe un buget pentru a putea trece în zona operaţională.

Aceasta susţine că, în astfel de situaţii, mobilizarea, empatia şi umanitatea sunt esenţiale, iar grupul MedLife este dispus să sprijine şi alte companii care au iniţiative similare.

„În astfel de momente, întâi de toate, suntem oameni şi este foarte important să ajutăm“, a conchis ea.