Afaceri de la zero. Cristian Bănică, un antreprenor care a activat în domeniul modei, a creat platforma de cursuri after work DallesGo, care a strâns peste 50.000 de cursanţi la nivel naţional şi a ajuns la afaceri de 2,5 mil. euro

Autor: Alexandra Matei 04.03.2022

Platforma abordează domenii diverse, precum design vestimentar, design interior, gastronomie, construcţii, beauty, business sau actorie. Cel mai ieftin curs costă 4.000 de lei şi cel mai scump ajunge la 10.000 de lei, iar ele se întind pe o perioadă de 12 săptămâni.

Cristian Bănică, un antreprenor care a avut businessuri în domeniul modei, a creat în urmă cu 12 ani platforma de cursuri after work DallesGo, destinată atât celor care vor să îşi schimbe cariera, cât şi copiilor şi tinerilor care au diverse pasiuni pe care vor să şi le fructifice. DallesGo este prezentă în 20 de oraşe din ţară, iar până acum, a strâns peste 50.000 de cursanţi la nivel naţional şi a ajuns la afaceri de 2,5 mil. euro în 2021, care a fost, de altfel, de cel mai bun an pentru business.

„DallesGo este o platformă de cursuri after work, aşa am început, în 2010, iar în momentul acesta, din ce în ce mai multe domenii sunt abordate de noi. Printre acestea amintim domenii precum design vestimentar, design interior, gastronomie, construcţii, beauty, business sau actorie. Mai avem cursuri de public speaking, PR sau influencer. Când am început acest business, lucram în modă de zece ani şi l-am făcut doar ca un hobby. Pe atunci, aveam doar patru cursuri: stilism, design interior, make-up şi fotografie. Nu ne-am gândit, atunci, că oamenii care vin la cursuri vor să facă şi o meserie. Platforma noastră e un fel de second chance – poate ai făcut ceva în anii tinereţii, dar îţi dai seama că vrei să îţi schimbi cariera”, a spus fondatorul. DallesGo are un public format din trei categorii: oamenii între 25-50 de ani, care vor să aprofundeze anumite domenii şi, poate, să îşi schimbe cariera, tinerii (17-24 de ani) şi copiii şi adolescenţii (10-15 ani). 

Cei mai tineri cursanţi au între 10 şi 12 ani, iar cel mai vârstnic cursant a fost, îşi aminteşte antreprenorul, o doamnă de 80 de ani, care venea la cursul de cooking cu nepotul ei. Adulţii care se înscriu la cursuri, menţionează Cristian Bănică, lucrează în corporaţii, sunt antreprenori sau avocaţi. „Frumuseţea DallesGo este că niciodată nu ştii peste cine dai. Este incredibil ce diverse sunt poveştile lor - unii vin de afară să facă un curs aici, alţii fac un curs pentru a pleca în străinătate, iar alţii îşi deschid ulterior un business”, a completat el.

Cele mai cerute cursuri sunt cele de cooking şi design interior. Cel mai ieftin curs costă 4.000 de lei şi cel mai scump ajunge la 10.000 de lei. Cursurile se întind pe o perioadă de 12 săptămâni. Toate cursurile se desfăşoară fizic, în clase, precizează antreprenorul, întrucât businessul are sedii la nivel naţional.

În 2020, când a început pandemia de Covid-19, povesteşte acesta, erau 5.000 de oameni la nivel naţional care trebuiau să înceapă cursurile. Pentru a le oferi ceva pe perioada lockdown-ului, el a decis să transforme sălile de clasă în platouri de televiziune.

Aşadar, prin intermediul aplicaţiei Zoom, clasa devenea un platou de filmare, iar această metodă de lucru s-a păstrat şi după lockdown, în unele cazuri. În Bucureşti, cursurile se desfăşoară într-o fostă şcoală.

O grupă are maxim 15 cursanţi, mai spune fondatorul DallesGo, iar aceştia sunt un mix în ceea ce priveşte vârsta, întrucât interesul este cel care primează.

La nivel naţional, echipa DallesGo este formată din peste 1.000 de profesori.

Un plan pentru anul acesta, potrivit fondatorului, este deschiderea unor agenţii de management, puse la dispoziţia absolvenţilor cursurilor DallesGo. Acestea, explică el, vor promova absolvenţii, talentele şi oamenii care vor să muncească mai departe.

Totodată, sub brandul DallesGo, se vor deschide şcoli profesionale, în care se vor învăţa meseriile care s-au pierdut, cum ar fi cea de tâmplar, zugrav sau instalator.

Cristian Bănică a vrut să fie mereu antreprenor şi manager, iar încă de când era mic, a profitat de fiecare ocazie să îşi dezvolte aptitudinile în acest sens.

„Am fost întotdeauna antreprenor. La 22 de ani am deschis primul business în modă. Când eram mic, mama şi tata aveau nişte tarabe în piaţă, apoi, la liceu, pentru că ştiam lucruri despre economie, mă duceam la olimpiadă, chiar şi fără să cunosc profesoara”, a mai povestit acesta.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

♦ Proiect editorial susţinut de Vodafone Business