Localnicele – proiect susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard. Andreea Moldovan a ajuns de la câteva postări pe Instagram la a crea brandul Livrez Fericire, un business de aproape 1 mil. euro, ce produce bezele, torturi şi alte produse de cofetărie şi patiserie

Autor: Alexandra Matei 07.03.2022

Investiţia iniţială s-a ridicat la circa 35.000 de euro În 2022, Livrez Fericire va deschide cea de-a treia locaţie în punctul zero al Capitalei Investiţiile din perioada următoare, atât pentru amenajarea noii locaţii, cât şi pentru atelierul de producţie, se vor ridica, în total, la peste 150.000 de euro.

Andreea Moldovan din Bucureşti a creat o pagină de Instagram, unde obişnuia să posteze fotografii cu produsele realizate de ea – în mare parte, chifle pentru burgeri şi pâine făcută în casă –, iar la câteva postări distanţă, totul s-a transformat într-un business.

Fotografiile de pe Instagram erau însoţite de hashtagul Livrez Fericire, astfel că acesta a rămas simbolul produselor ei şi a devenit şi numele afacerii, care a luat naştere în 2016.

Antreprenoarea produce astăzi sub acest brand bezele, torturi, choux-uri şi cozonaci în labora­torul propriu din Bucureşti.


Proiectul editorial „Localnicele“ este realizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Localnicii.ro şi susţinut de CEC Bank şi Mastercard. Te invităm să descoperi şi Cutia cu Localnice – o cutie făcută de femei pentru femei, cu o selecţie de produse ce provin exclusiv de la femei antreprenor.


„Livrez Fericire a pornit în 2016, ca entitate financiară, însă povestea din spatele numelui a început cu mult mai mult timp în urmă. Eu foloseam de câţiva ani deja acest hashtag pe Instagram, Livrez Fericire. Prin munca mea am simţit mereu că livrez fericire oamenilor şi, mai mult decât atât, că fericirea aceasta se întorcea şi la mine, văzându-le reacţiile când mâncau din ce pregăteam eu. Când a fost să alegem numele, soţul meu s-a uitat la mine şi a zis foarte hotărât: Livrez Fericire. Am început cu circa 35.000 de euro. Noi făceam atunci un singur produs, chifle de burger. Uşor-uşor, am început să producem şi torturi, cozonaci şi din vorbă-n vorbă, am ajuns să ne mărim plaja consumatorilor şi iată-ne aici astăzi“, a povestit Andreea Moldovan pentru ZF, în cadrul proiectului Localnicele, susţinut de #Localnicii, CEC Bank şi Mastercard.

În prezent, businessul funcţionează în două locaţii fizice în Bucureşti, una în nord, iar cealaltă, pe Calea Victoriei. Mai mult, vânzările se fac şi prin intermediul a două canale de livrare, dar şi online, însă cele mai mari sunt generate de magazinele fizice.

Produsele cel mai bine vândute sunt choux-urile, mai ales că cele două magazine sunt specializate pe acest produs. Cel din Calea Victoriei, mai adaugă ea, este un ma­ga­zin monoprodus, în care se mai găsesc „small baked goods“, precum cookies şi bezele. Pe lângă ceea ce se găseşte în magazine, sub eticheta Livrez Fericire sunt rea­lizate produse precum torturi sau cozo­naci, dar şi ciocolată belgiană în sezonul rece.

„Nu ne dorim să facem absolut tot, ci să facem mai puţine produse, dar să excelăm în execuţia lor“, a punctat fondatoarea businessului.

Andreea Moldovan mai spune că producţia s-a mutat, la finalul anului trecut, într-un nou laborator, astfel că s-a triplat capacitatea de producţie.

Cel mai ieftin produs este choux-ul, care se vinde la bucată şi costă 21 de lei. Torturile sunt cele mai scumpe din portofoliu, iar preţurile variază între 140 şi 195 de lei per kilogram.


În compoziţia produselor se folosesc doar ingrediente naturale şi premium, care sunt testate înainte de a se alege varianta finală. Materia primă este luată de la furnizorii din România, pe cât posibil, însă businessul colaborează şi cu furnizori străini.

Unele produse, cum ar fi cozonacii, pot fi livrate în ţară, dar şi la nivel internaţional. „Ei (cozonacii – n. red.) pot ajunge oriunde în lume. (...) Choux-urile nu pot fi livrate pentru că nu rezistă la transport. Însă, sunt oameni care vin în Bucureşti şi cumpără choux-uri şi pentru ei şi pentru alţi prieteni“, a detaliat antreprenoarea.

Livrez Fericire are atât clienţi corporate, cât şi clienţi persoane fizice, însă categoria care domină este aceasta din urmă, chiar dacă dimensiunea comenzilor din partea companiilor este mai mare.

Produsele sunt comercializate la bucată, la pachet sau la kilogram. Cel mai ieftin produs este choux-ul, care se vinde la bucată şi costă 21 de lei.

Torturile sunt cele mai scumpe din portofoliu, iar preţurile variază între 140 şi 195 de lei per kilogram.

Pentru Andreea Moldovan, alăturarea în cadrul proiectului Localnicele este o fericire, întrucât apreciază ideea de a susţine businessurile create şi controlate de femei.

„Am fost foarte fericită să mă alătur acestui proiect, Localnicele, care aduce laolaltă businessuri româneşti conduse de femei pentru femei, eu fiind în adâncul sufletului meu o feministă. Găsesc de foarte bun augur pentru toată lumea o alăturare de branduri care să se susţină.“

Anul trecut a fost, pentru Livrez Fericire, un an cu „ups and downs“, după cum spune ea. Per total, însă, 2021 a fost un an mai bun decât 2020, în ceea ce priveşte încasările, însă a fost un an în care investiţiile au fost mai mari decât creşterea, dat fiind faptul că businessul a trecut printr-o relocare şi că s-a investit în utilaje.

Lunile de primăvară şi luna decembrie au fost cele mai bune din punct de vedere a vânzărilor, potrivit antreprenoarei.

„Ne apropiem de 1 mil. euro încasări în magazine, însă la acestea se adaugă şi comenzile pe care le luăm telefonic şi care sunt achitate prin transfer bancar.“

În 2022, Livrez Fericire va deschide cea de-a treia locaţie, anunţă Andreea Moldovan, în punctul zero al Capitalei. Spaţiul este deja contractat, spune ea, acum se lucrează la design şi organizare, iar luna aceasta se vor comanda şi utilajele necesare.

Investiţiile din perioada următoare, atât pentru amenajarea noii locaţii, cât şi pentru atelierul de producţie, se vor ridica, în total, la peste 150.000 de euro.

În prezent, echipa Livrez Fericire este formată din 20 de oameni.

Pentru Andreea Moldovan, experienţa de antreprenor este un proces continuu de învăţare, nu numai pe partea de business, ci şi în ceea ce priveşte managementul interior.

Totodată, ca să fii femeie în business, consideră aceasta, trebuie să fii şi puţin bărbat. „Eu sunt foarte mămoasă, iar uneori este de bine, pentru că ştiu să-mi ţin echipa aproape, însă sunt şi momente în care ar trebui să fiu mai dură şi să mă impun“, crede ea.

Per total, spune fondatoarea Livrez Fericire, antreprenoriatul este o experienţă foarte frumoasă, chiar dacă vine la pachet şi cu bune, şi cu rele.