Metrorex a semnat cu turcii de la Alsim un contract de 1,2 mld. de lei pentru şase staţii ce fac legătura cu aeroportul Otopeni

Autor: Mirabela Tiron 09.03.2022

Metrorex a semnat un contract de 1,2 miliarde de lei cu asocierea formată din companiile  Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S. - MAKYOL Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S pentru execuţia lucrărilor pentru lotul 1, secţiunea 1 Mai- Tokyo, din Magistrala 6, ce face legătura cu aeroportul Henri Coandă (Otopeni)m potrivit oficialilor companiei. Secţiunea cuprinsă între staţiile 1 Mai (existent)-Tokyo(inclusiv) are un traseu de 6,6 km şi cuprinde 6 staţii cu următoarele denumiri: 1 Mai (existentă), Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo.

Contractul ce are ca obiect proiectarea şi execuţia lucrărilor structură de rezistenţă pentru lotul 1 din Magistrala 6 (1 Mai-Otopeni), legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional  Henri Coandă. Contractul a fost atribuit prin procedură de licitatie restrânsă, în SEAP, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preţ”.

Valoarea contractului este de 1,2 miliarde de lei, fără TVA şi este finanţat din fonduri europene nerambursabile şi buget de stat. Termenul de execuţie lucrări este de 48 de luni. Obiectul proiectului “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă” este realizarea unei linii de transport public între Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni) şi Bucureşti, contribuind astfel la dezvoltarea economiei regionale şi îmbunătăţirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere şi a poluării aerului, potrivit oficialilor Metorex.

Încă din 1990 se vorbeşte despre dezvoltarea unei linii de metrou până la Otopeni, dar până acum întreg proiectul a fost doar pe hârtie.

Magistrala 6 va fi unul din cele mai mari proiecte de infrastructură din ultimii 20 de ani, ce implică realizarea unei linii de metrou care să lege Capitala de aeroportul Henri Coandă (Otopeni).

Proiectul Magistralei 6 de metrou prevede un traseu de 14,2 km şi cuprinde 12 staţii, cu plecare de la staţia 1 Mai (existentă) şi compania ar urma  să cumpere 12 trenuri. Consultanţii imobiliari subliniau că acest proiect ar putea contribui la dezvoltarea de noi poluri de birouri la Expoziţiei şi Băneasa, noi cartiere în proximitatea staţiilor şi fluidizarea traficului de suprafaţă. Magistrala 6 de metrou, ce ar trebui să lege Bucureştiul de aeroportul din Otopeni, un proiect estimat la 6,3 miliarde de lei (1,3 miliarde de euro), trebuia să fie finalizată iniţial  în 2020, când România urma să fie gazdă pentru meciuri din Campionatul European de Fotbal.