Afaceri de la zero. Din dorinţa de a duce mai departe tradiţia familiei, Teodora Bărbulescu din Sibiu creează pălării sub brandul Guflo

Autor: Miruna Diaconu 10.03.2022

♦ „Vrem să abordăm şi pieţele externe, unde pălăria are o tradiţie mai îndelungată“ ♦ Businessul a pornit la începutul acestui an cu o colecţie de 15 pălării.

Teodora Bărbulescu provine dintr-o familie de pălărieri şi modişti, iar pandemia i-a oferit ocazia să îşi descopere mai bine povestea familiei, fapt ce a determinat-o să ducă această tradiţie mai departe prin înfiinţarea unui business de producţie de pălării care poartă numele de Guflo. „Suntem la a treia generaţie, totul a început cu bunica mea, ea împreună cu surorile ei au lucrat la casa de modă din Sibiu, iar ulterior tradiţia a fost luată de către părinţii mei şi în cele din urmă moştenită de mine şi îmi doresc să duc mai departe acest lucru”, spune Teodora Bărbulescu.  Ea încă de mică a locuit în Italia, însă după ce a terminat studiile s-a întors în România, unde a lucrat timp de şapte ani

într-o companie multinaţională. Odată cu izbucnirea pandemiei, când a fost nevoită să lucreze de acasă, a petrecut mai mult timp cu familia şi a redescoperit povestea acesteia, ceea ce a determinat-o să ducă mai departe tradiţia prin a crea propriile pălării. „Am avut mai mult timp să petrec cu familia mea, să redescopăr povestea familiei şi astfel a apărut ideea acestui business. La început am creat câteva pălării cu mama mea, folosind calapoadele moştenite din familie, iar atunci mi-am dat seamă că îmi place foarte mult să fac acest lucru”, povesteşte ea.  Pasiunea pentru a crea pălării a mers o perioadă în paralel cu jobul său, timp în care a descoperit tehnici de creaţie, materiale, până la începutul acestui an, când Guflo a luat naştere. „Majoritatea calapoadelor le-am moştenit şi toate instrumentele necesare pentru a putea începe. Tot ceea ce înseamnă comunicare online, branding şi site am făcut împreună cu soţul meu. Mi-am dedicat foarte mult timp la identificarea celor mai bune materiale pentru a avea o selecţie şi am investit foarte mult, cam 90% din investiţia iniţială, care a fost de 10.000 euro, a mers către materiile prime”, precizează antreprenoarea. 

Prima colecţie, lansată la începutul acestui an, cuprinde 15 pălării realizate din fetru de iepure, însă Teodora Bărbulescu îşi doreşte să aducă şi alte materiale. Materialele folosite pentru realizarea pălăriilor sunt aduse din alte ţări pentru că nu există producători locali. Realizarea unei pălării durează circa cinci zile în medie, pentru că există mai multe etape care necesită timp pentru a putea ajunge la forma finală.  Antreprenoarea are în plan să mai lanseze încă două colecţii, care vor cuprinde încă 15 produse fiecare, însă pe termen lung, Teodora Bărbulescu vrea să creeze şi alte tipuri de pălării şi accesorii. Totodată, pe lângă produsele lansate, antreprenoarea poate crea pălării şi după preferinţele clienţilor. „Vreau să abordez şi alte materiale, mult mai uşoare pentur pălării, pentru a crea diverse modele şi forme, mă refer la pălării de vară, vreau să mă specializez pentru a putea crea şi accesorii pentru mirese, precum toci, voal, voalete, coroniţe. Vreau să explorăm, pălăria înseamnă mult mai mult decât un model clasic, înseamnă orice tip de ornament pe care îl poţi pune pe cap”, explică ea. Planurile de dezvoltare nu se opresc aici, antreprenoarea îşi doreşte să meargă cu produsele sale şi în afara ţării, în ţări unde pălăria are o istorie mai îndelungată.

„Ne uităm să mergem şi în afara ţării, la noi s-a pierdut această tradiţie de a purta pălării, a reinviat timid de acum 5-6 ani, dar în afară sunt ţări unde e o istorie mai îndelungată a pălăriei.” De asemenea, antreprenoarea creează momentan pălăriile la ea acasă, însă îşi doreşte să îşi mute atelierul într-o zonă centrală a Sibiului, acolo unde speră să îşi deschidă şi un showroom.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business