Camelia Ene, MOL România: Unul dintre obiectivele noastre strategice este să devenim un retailer de bunuri de larg consum concentrat pe digitalizare

Autor: Roxana Petrescu 10.03.2022

Serviciile de mobilitate electrică vor completa zona convenţională de carburanţi, în timp ce partea de produse non-oil câştigă tot mai mult teren în noul model de business al companiilor din retailul petrolier.

Anul trecut, cererea de carburanţi din România a depăşit nivelul din 2019, astfel că, cel puţin pe partea de volume, lucrurile au ajuns la nivelul de dinaintea pandemiei.

Dar redresarea s-a făcut cu o transformare la nivelul retailului de produse petroliere, după doi ani de criza sanitară zona de servicii şi produsele non-oil ieşind mai puternice ca niciodată.

„Comportamentul de consum s-a schimbat. Am asistat la o creştere a vânzărilor pe segmentul cumpără­turilor de bază, categorie în care sunt incluse produsele alimentare. Pande­mia a creat contextul perfect pentru accelerarea investiţiilor în digita­lizare“, a spus Camelia Ene, CEO şi country chairman al MOL România în cadrul celei de-a 11-a ediţii a ZF Power Summit, eveniment care a avut loc în perioada 22-24 februarie.  Compania deţine în prezent un portofoliu de 245 de puncte de alimentare la nivel naţional, după ce în ultimii doi ani a deschis 16 staţii noi. Compania a terminat anul 2020, ultimul pentru care sunt date financiare disponibile, cu un business de 5,5 miliarde de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.