Camelia Ene, MOL România: Unul dintre obiectivele noastre strategice este să devenim un retailer de bunuri de larg consum concentrat pe digitalizare
Serviciile de mobilitate electrică vor completa zona convenţională de carburanţi, în timp ce partea de produse non-oil câştigă tot mai mult teren în noul model de business al companiilor din retailul petrolier.
Anul trecut, cererea de carburanţi din România a depăşit nivelul din 2019, astfel că, cel puţin pe partea de volume, lucrurile au ajuns la nivelul de dinaintea pandemiei.
Dar redresarea s-a făcut cu o transformare la nivelul retailului de produse petroliere, după doi ani de criza sanitară zona de servicii şi produsele non-oil ieşind mai puternice ca niciodată.
„Comportamentul de consum s-a schimbat. Am asistat la o creştere a vânzărilor pe segmentul cumpărăturilor de bază, categorie în care sunt incluse produsele alimentare. Pandemia a creat contextul perfect pentru accelerarea investiţiilor în digitalizare“, a spus Camelia Ene, CEO şi country chairman al MOL România în cadrul celei de-a 11-a ediţii a ZF Power Summit, eveniment care a avut loc în perioada 22-24 februarie. Compania deţine în prezent un portofoliu de 245 de puncte de alimentare la nivel naţional, după ce în ultimii doi ani a deschis 16 staţii noi. Compania a terminat anul 2020, ultimul pentru care sunt date financiare disponibile, cu un business de 5,5 miliarde de lei, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.