(P) Introducerea obligatorie a e-facturilor de la 1 iulie, facilitată de platforma Banqup

Autor: Publicitate 14.03.2022

Proiectul E-Factura va demara în România la 1 Aprilie fiind mai întai opţional, dar de la 1 iulie devenind obligatoriu pentru anumite categorii de produse: legume, fructe, băuturi alcoolice, construcţii noi, produse minerale (apă minerală naturală, nisip şi pietriş), precum şi îmbrăcăminte şi încălţăminte conform OUG 130/2021. De la 1 ianuarie 2023 se anticipează că factura electronică va fi obligatorie pentru toate sectoarele de activitate. Aplicaţia Banqup destinată antreprenorilor şi tuturor companiilor din mediul privat vine în întâmpinarea celor care vor să-şi alinieze afacerea la cerinţele legale pentru e-facturare şi sa facă pasul spre digitalizarea afacerii. Platforma emite şi procesează e-facturi care îşi încadrează formatul şi structura conform actualelor cerinţe europene şi permite schimbul şi achitarea internaţională a facturilor electronice între companii. 

Regimul facturii electronice a fost reglementat la nivel UE prin directiva nr. 55/2014 pentru schimbul intracomunitar de bunuri şi servicii (B2G – Business to Government), instituţiile publice începând să accepte şi facturi electronice de la furnizorii lor, nu doar în format PDF sau fizic. In Italia, se impune aceeaşi regulă şi atunci când vine vorba de schimburile între companii (B2B), iar tot mai multe state europene vor opta pentru introducerea obligativitaţii facturii electronice din acest an.

În România s-a completat cadrul legal reglement de Legea 199/2020 prin OUG 120/2021, iar la finalul anului trecut prin Ordinul emis de Preşedintele ANAF Nr. 1713/2021 si Ordinul emis de Ministrul finanţelor Nr. 1365/2021. România va respecta standardul european referitor la formatul şi structura în care circulă factura electronică, acesta fiind un fişier .xml (UBL 2.1) aşa cum este reglementat de Directiva Europeană nr. 55/2014 şi de standardul SR EN 16931-1.

Banqup este deja utilizată de sute de mii de companii în ţări precum Belgia, Franţa, Olanda, Estonia şi Serbia unde se foloseşte deja factura electronică în acelaşi format, UBL 2.1. Aşadar, cu Banqup se pot emite facturi în formatul UBL 2.1 şi, de asemenea, se pot primi facturi pe acelaşi standard. Antreprenorii care utilizează platforma pot astfel să facă tranziţia rapid către cerinţele legale viitoare.

„Pe langă posibilitatea de a-şi adapta rapid afacerea la cerinţele legale privind e-facturarea, Banqup îşi propune să ofere antreprenorilor un întreg ecosistem digital de colaborare online cu parteneri din Romania şi nu numai. Banqup fiind o platformă internaţională utilizată de sute de mii de companii, va permite schimbul electronic de facturi între o companie din România şi alta din Franţa, de exemplu. În plus, chiar şi plata între aceste două firme partenere va fi facilitată de Banqup. Să ne gândim doar câte beneficii pot avea freelancerii din IT care colaborează la proiecte din mai multe ţări ale lumii şi către care vor putea trimite facturi direct în Banqup”, a declarat Florin Dumitru, Country Manager, Unifiedpost Business Solutions Romania.

Banqup este un produs Unifiedpost Group, lider fintech internaţional în Europa cu o cifră de afaceri de 108 mil euro, care urmareşte să creeze antreprenorilor un ecosistem digital de lucru cu toţi partenerii de afaceri, fie că este vorba de trimiterea sau primirea instant a facturilor electronice sau de funcţionalităţi financiare precum plata sau încasarea facturilor direct în platformă. De asemenea, unul din beneficiile rezultate din utilizarea facturilor electronice este posibilitatea redirecţionării în timp real a facturilor către departamentul de contabilitate sau către contabilii parteneri ai antreprenorilor utilizatori de Banqup.

 

Află mai multe despre Banqup aici.