Burger King sistează dezvoltarea pe piaţa din România. Restaurantele deja existente rămân deschise. Pe plan local, brandul american e prezent în sistem de franciză
Grupul american Burger King, unul dintre cele mai cunoscute lanţuri de fast-food din lume, a suspendat dezvoltarea în România şi în ţările din regiune. Francizatul, grupul polonez Amrest, păstrează însă restaurantele deja deschise, e vorba de un total de 93 de unităţi pe cinci pieţe.
„Pe 1 februarie 2022, Burger King Europe Gmbh a informat Amrest privind întreruperea, începând cu aceeaşi zi, a acordurilor de dezvoltare a brandului pe pieţele din Polonia, Cehia, Slovacia, Bulgaria şi România. Amrest va continua să opereze cele 93 de restaurante Burger King pe care le deţine în aceste ţări, respectând contractele de franciză semnate, care vor rămâne în vigoare. Astfel, veniturile, profitul operaţional (EBITDA) şi activele Amrest nu vor fi afectate în mod semnificativ de această decizie“, spun oficialii grupului polonez.
Primul restaurant Burger King a fost inaugurat de Amrest în România în urmă cu doi ani şi jumătate.
Acum sunt operaţionale nouă unităţi. Amrest mai are şi franciza Starbucks în România, însă acordul dintre părţi expiră în 2023.