ZF Private Health. Andreea Minuţă, Regina Maria: Am investit peste 15 milioane de euro în Braşov în ultimii zece ani, este un pol important

Autor: Georgiana Mihalache 18.03.2022

Reţeaua Regina Maria este prezentă în Braşov din 2011. Numărul abonaţilor în acest judeţ depăşeşte 60.000 de persoane, fiind o zonă puternic industrializată, cu multe companii şi fabrici.

Dezvoltarea fabricilor şi a marilor companii în judeţul Braşov a atras şi investiţiile reţelei de sănătate Regina Maria, care a dezvoltat clinici chiar lângă angajaţi, în sediile fabricilor, pentru a-i determina să ajungă mai des la medic. Într-un deceniu, investiţia opera­torului privat doar în dezvoltarea reţelei în Braşov a depăşit 15 milioane de euro.

„Braşovul este o piaţă competitivă şi performantă, la nivelul celelorlalte oraşe mari precum Cluj-Napoca şi Timişoara. Vedem prezenţi în piaţă toţi marii furnizori naţionali de servicii medicale, dar şi furnizorii locali care au o amprentă importantă în judeţ. Am investit foarte mult în Braşov pentru că este o piaţă cu foarte mulţi clienţi, cu un potenţial pe piaţa companiilor, unde avem multă industrie - cea de componente auto, de exemplu“, a spus Andreea Minuţă, director executiv al diviziei de abonamente din cadrul reţelei Regina Maria.

Prezenţa companiei în Braşov este astăzi printr-un spital multidisciplinar, o maternitate, trei policlinici, un centru de imagistică, un laborator şi cinci puncte de recoltare de analize.

„Pentru noi, Braşovul este un pol important, este un oraş strategic unde ne dorim să ne consolidăm şi mai mult poziţia, mai ales din perspectiva serviciilor medicale de care au nevoie companiile din zonă. Avem cei mai mari angajatori care sunt în zonă şi au crescut foarte mult. Ne bucurăm că lucrăm cu cei mai mulţi dintre ei. Avem aproape 60.000 de abonamente la 700 de companii“, a mai spus Andreea Minuţă.

În ultimii ani, reţeaua Regina Maria a dezvoltat mai multe concepte pentru a veni cât mai aproape de angajaţii companiilor din zona Braşovului şi a judeţelor alăturate. Câteva exemple sunt cabinetele on-site, clinicile modulare, o clinică mobilă.

„În ultimii doi ani, odată cu pandemia, am observat la toţi abonaţii noştri conştientizarea şi aprecierea acestui beneficiu pe care companiile le oferă - acest abonament medical prin care au acces facil la servicii medicale. Au realizat cât de important e să ai unde să accesezi servicii medicale în siguranţă, la cele mai înalte standarde, într-o perioadă în care spitalele erau blocate sau închise“, a mai spus reprezentanta reţelei Regina Maria.

Principala provocare din piaţă rămâne însă atragerea de medici şi asistenţi calificaţi, mai ales în urma dezvoltarii pieţei private de sănătate, dar şi a exodului specialiştilor din ultimii ani.

„Dezvoltarea noastră merge foarte mult în direcţia clienţilor noştri. În Sibiu am făcut prima clinică pentru Continental. Acum, într-o lună, vom inaugura prima policlinică Regina Maria în Sibiu, pornind de la faptul că avem o bază de clienţi acolo importantă“, a mai spus Andreea Minuţă.

Iar după doi ani de criză sanitară provocată de pandemia de COVID-19, războiul de la graniţă continuă seria de provocări din sistemul sanitar.

„Războiul va avea un impact la nivel economic şi de business, nu există niciun, însă în momentul acesta cred că este important să vorbim despre ce putem face pentru oameni, cum ne mobilizăm şi de cum putem veni în sprijinul lor“, a mai spus Andreea Minuţă.

Ea crede că nevoia de servicii medicale va continua, totuşi, mai ales că oamenii au început să devină din ce în ce mai conştienţi de importanţa prevenţiei şi nevoia de a ajunge la medic înainte de a dezvolta o problemă mai gravă.