Fostul şef al GTC România preia conducerea departamentului de property&expansiune pentru Carrefour Market, Express, Supeco, Sediu şi Depozite

Autor: Bogdan Alecu 17.03.2022

Carrefour România numeşte doi noi executivi pentru echipele de Property şi Expansiune, în contextul în care susţinerea amprentei fizice rămâne un obiectiv strategic şi în 2022, ca pilon al modelului omnichannel.

Cele două departamente sunt conduse de Mihai Tomescu, în calitate de Director Expansiune Hypermarket, precum şi de Bogdan Jigman, Director Property & Expansiune pentru formatele Market, Express, Supeco, dar şi Sediu şi Depozite. Alături de echipele lor, Mihai şi Bogdan gestionează implementarea strategiei de extindere, respectiv portofoliul imobiliar al companiei şi se află sub coordonarea directă a Julien Munch, CEO-ul Carrefour România.

Bogdan Jigman a condus GTC România, unul dintre cei mai mari proprietari de birouri de pe piaţa locală în perioada 2015-mai 2021, iar anterior, pentru aproape patru ani, a fost directorul de expansiune în cadrul Mega Image. Bogdan Jigman a plecat din cadrul GTC la un an după ce fondul de investiţii Optimum Ventures Private Equity, deţinut de Optima a cumpărat mai bine de 60% din acţiunile companiei imobiliare Globe Trade Centre. În locul lui Bogdan Jigman ca CEO a venit Ziv Gigi ca director general. El este acum responsabil cu toate operaţiunile GTC de pe piaţa românească.

Mihai Tomescu are o experienţă în cadrul Carrefour de 11 ani, întâi ca Development Manager între 2011 şi 2021, iar din iunie 2021 este director de expansiune pentru hipermarket.

Grupul francez Carrefour a făcut în 2021 cel puţin patru schimbări în top managementul businessului local, este vorba de CEO, de directorul de HR, de un membru în board şi de un director de achiziţii. Mai mult, alte două numiri au avut loc în toamna lui 2020, este vorba de CEO-ul platformei de livrări Bringo, deţinută de Carrefour, şi de un CIO al operaţiunilor locale.

Această restructurare la nivel de executivi de top vine într-o perioadă în care gigantul face schimbări şi la nivel de reţea. Carrefour şi-a restructurat reţeaua din România în S1 şi mai are 353 de magazine, cu 16 mai puţine decât la finalul lui 2020. Singurul format pe plus ca număr de magazine este cel de hipermarketuri.

Anca Damour a anunţat în vara anului 2021 că pleacă din poziţia de executive board member al Carrefour în România. Plecarea vine după ce a lucrat pentru grup aproape 20 de ani.

Anca Damour s-a alăturat în 2021 proiectului demarat de Sacha Dragic, fondatorul Superbet, şi Ionuţ Dumitrescu, fondatorul Element Industrial în vederea unui parteneriat pentru dezvoltarea reţelei de parcuri logistice ELI Parks. D Craig Real Estate este condusă din poziţia de CEO de Anca Damour.

Carrefour a ajuns la finalul anului 2021 la o prezenţă de 365 de magazine, dintre care 43 hypermarketuri, 188 de supermarketuri, 108 magazine de proximitate în format Express, cât şi 26 de magazine Supeco, având o amprentă naţională extinsă.

„Consolidarea prezenţei Carrefour la nivel naţional prin toate formatele de magazin, într-un mod adaptat continuu la contextul de piaţă, rămâne o prioritate pentru noi, fiind o parte esenţială din strategia noastră omnichannel. Iar pentru o strategie puternică de gestionare a activelor imobiliare şi a planului de expansiune, avem nevoie de o echipă puternică pe segmentul de property. Sunt încrezător că Mihai şi Bogdan vor duce viziunea noastră mai departe. Le mulţumesc că ne sunt alături şi le doresc mult succes în toate proiectele!”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România.

În Carrefour România lucrează în prezent peste 17.000 de angajaţi în cele peste 360 de magazine multi-format: hipermarket, supermarket, discounter, proximitate, în online, în depozite şi la sediu. În calitate de angajator important pe piaţa locală de retail, Carrefour România creează pârghii ca angajaţii săi să se dezvolte profesional. O astfel de iniţiativă este Şcoala de Lideri, un proiect dezvoltat în parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucureşti ce a fost lansat în septembrie 2021, care formează liderii de mâine, ca ambasadori ai companiei, oferindu-le, printre altele, oportunitatea de a fi mentoraţi de profesori recunoscuţi din ASE în domenii-cheie precum Leadership, Comunicare, Controlul Financiar, Finanţe, Excelenţă Operaţională, Managementul Proiectelor, Strategie Digitală sau Managementul Schimbării.