Mihai Bordeanu, Dacia: Sunt şanse mari ca Bigster să fie produs la Mioveni. La el deja se lucrează la RTR. Alte investiţii în industria auto locală vor fi anunţate în următoarele luni

Autor: Bogdan Alecu 21.03.2022

România poate atrage noi unităţi de producţie de baterii pentru maşini electrice şi există potenţial în această direcţie, în timp ce Automobile Dacia „se bate“ pentru producţia viitorului Bigster.

Miza uzinei Dacia de la Mioveni este aceea de a atrage în producţie viito­rul Bigster, primul SUV com­pact al gamei con­struc­torului autohton care va fi lansat în 2025. Până atunci capa­citatea rămâne afec­tată de lipsa compo­nen­telor electronice.

„Tot sistemul de producţie pentru aceas­tă decadă este în dis­cuţie. Totul era clar la fi­nal de 2021, au mai intervenit factori geo­po­litici şi decizia finală nu s-a luat, dar este foar­te posibil să fie produs în România. Din punctul de vedere al ingineriei el este deja în România“, a declarat Mihai Bordeanu, di­rec­torul general al Automobile Dacia.

Bigster a fost prezentat în ianuarie 2021 ca parte a proiectului Renaulution al lui Luca de Meo, pentru relansarea Grupului Re­nault şi face parte din urcarea în gamă atât a Renault cât şi Dacia dinspre clasa mică, spre segmentul compact.

Următorul pas îl reprezintă alinie­rea ga­mei la normele Euro 7, care vor intra teo­retic în vigoare în 2025, dar pentru care nu există încă date exacte, ci doar estimări.

„Avem câteva direcţii pentru Euro 7 şi vom respecta normele de po­luare, dar ci­fre­le oficiale nu le avem în acest moment. Noi avem ac­ces la tehnologiile Renault şi acest lu­cru ne ajută. Noi puteam lansa un mo­del Dacia hibrid mult mai repede, dar am decis să îl lansăm în primul trimestru din 2023 şi va fi full-hybrid. Vom avea toată gama elec­trică la Dacia, dar nu ştim dacă viitorul model din 2026 va fi produs în România“, a explicat Mihai Bordeanu.

Anul trecut Dacia a pierdut producţie în va­loare de 1,3 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA din cau­za opririlor de producţie cauzate de criza micro­cipurilor, potrivit estimărilor ZF. „Din cauza problemei componentelor elec­tronice, Dacia a pierdut anul trecut 48 de zile de producţie şi 90.000 de maşini. Anul aces­ta este departe de a se rezolva situaţia. Se re­zolvă ceva şi apare o altă problemă în altă par­te. Situaţia este un mix de cauze - pro­ble­me de semiconductori, criză geopo­litică, pan­de­mia de COVID-19 care iar loveşte în Asia de Sud-Est. Totul pe fondul cri­zei cronice. Noi nu o vedem finalizată anul acesta. Ne-am obiş­nuit însă, avem un mod de lucru şi încercăm să optimizăm. Dar nu avem un orizont de ieşire din această situaţie“, a spus Mihai Bordeanu.