Agroserv Măriuţa (Lăptăria cu Caimac) trece pe profit net de 1,7 mil. lei în 2021, la afaceri de 68 mil. lei, plus 40%. În 2022, compania şi-a bugetat afaceri în creştere cu 38% şi profit net de 2,7 mil. lei

Autor: Cristina Bellu 22.03.2022

Agroserv Măriuţa (simbol bursier MILK), companie românească de agricultură şi deţinătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, a încheiat 2021 cu afaceri de 68,4 milioane de lei, în creştere cu 40% faţă de 2020 şi un profit net de 1,7 milioane de lei, comparativ cu o pierdere de 6,2 milioane de lei înregistrată la nivelul anului precedent.

Totodată, compania a înregistrat venituri din exploatare de 104,3 milioane de lei, o apreciere de 42% faţă de anul anterior.

La cifra de afaceri de 68,3 milioane de lei, cea mai mare contribuţie a fost adusă de activitatea de procesare lactate – 55%, urmată de ferma vegetală – 26% şi activitatea zootehnică – 19%.

În ceea ce priveşte vânzările în magazine, pe parcursul anului trecut, compania a înregistrat vânzări de 37,5 milioane de lei, determinate de majorarea volumelor vândute, creşterea numărului de produse în magazine şi de creşterea numărului de magazine.

De asemenea, veniturile aferente costului de producţie în curs de execuţie, au crescut cu 50%, ajungând la 26,3 milioane de lei.

„În anul 2021 am navigat printr-o incertitudine şi un haos generalizat în piaţă atât în rândul partenerilor de business – mă refer în special la clienţii Lăptăriei, dar şi în rândul consumatorilor (...) De asemenea, 2021 a fost unul marcat de o serie de evenimente majore pentru toate cele trei linii de business ale noastre – închiderea cu succes a plasamentului privat şi debutul acţiunilor MILK pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti, construirea unei hale de producţie şi a unui depozit de frig, lansarea de produse în cadrul Lăptăriei cu Caimac, precum şi semnarea unor diverse parteneriate pentru comercializarea produselor noastre,”, spune  Mădălina Cocan, Director General, Lăptăria cu Caimac.

Ea precizează că deşi ferma vegetală şi cea zootehnică reprezintă activităţile tradiţionale pentru producător, în 2021, activitatea de procesare lapte a continuat să reprezinte linia principală de business. Prin urmare, în 2022 managementul companiei vizează creşterea brandului Lăptăria cu Caimac pe plan naţional, prin consolidarea poziţiei şi creşterea numărului de produse prezente la raft în fiecare magazin

În ceea ce priveşte activitatea fermei vegetale, în 2021, Agroserv Măriuţa a administrat un număr de aproximativ 2.639 de hectare şi a înregistrat o producţie totală de aproximativ 34.000 de tone dintre care 4.048 tone la grâu, 7.363 tone la porumb, 12.895 tone la porumb siloz şi 3.248 tone de rapiţă. Pe lângă culturile respective, la acestea se mai adaugă lucerna şi secara. Cifra de afaceri generată de această activitatea a fost de 17,9 milioane de lei.

În ferma zootehnică, numărul de animale a ajuns la aproape 2.900 pe parcursul anului trecut. Din laptele produs, circa 56% a fost folosit în producţia proprie în fabrica Lăptăria cu Caimac, restul fiind vândut către un număr de clienţi, procesatori medii şi mari din România. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 12,9 milioane de lei.

Cea de-a treia linie de business a companiei, Lăptăria cu Caimac, a avut parte de o activitate semnificativă pe parcursul anului trecut, fiind lansate patru noi produse: Iaurt Răcoros, brânza Măriuţa, Miere şi Polen în Iaurt şi Rotocol de Caşcaval. Cele mai importante evoluţii în categoriile de produse sunt reprezentate de creşterea volumică a vânzărilor de brânzeturi cu 71% datorită în principal Brânzei Proaspete (care se vinde vrac în IKA), creşterea vânzărilor de lapte şi deserturi de 12% datorită produsului Ciocolată-n lapte dar şi a laptelui de vacă. Cifra de afaceri generată de această activitate a fost de 37,5 milioane de lei.

În 2022, compania îşi propune să diversifice oferta de produse din cadrul Lăptăriei cu Caimac, în principal prin creşterea numărului de produse din categoria brânzeturi precum şi începerea producţiei de unt. De asemenea, tot în acest an, este avut în vedere proiectul staţiei de spălare a ambalajelor, obiectivul fiind construirea unei staţii care să spele aproximativ 10.000 de sticle şi borcane pe oră. Ulterior, compania are în plan începerea instalării în marile oraşe din România a aparatelor de tip RVM (Reverse Vending Machine) în care consumatorii vor putea să introducă ambalajele folosite şi să fie recompensaţi cu bonuri valorice şi bani.  

Prin urmare, pe fondul planurilor de dezvoltare pentru anul acesta, bugetul de venituri şi cheltuieli propus de companie pentru 2022, prevede o cifră de afaceri totală de 94,4 milioane de lei, o creştere cu 38% faţă de 2021 şi un profit net de 2,7 milioane de lei, o apreciere cu 56% comparativ cu anul 2021.

Agroserv Măriuţa estimează că activitatea din fabrică va contribui cu 41 milioane de lei la cifra de afaceri totală, în timp ce activitatea de zootehnie cu 29 milioane de lei, iar cea vegetală cu 24,4 milioane de lei. Compania consideră că 2022 este un an marcat de evenimente geopolitice majore încă de la început şi coroborat cu criza energetică, inflaţia şi ultimii doi ani de pandemie, la nivelul pieţei şi comportamentului de consum vor fi resimţite efecte ce nu pot fi încă anticipate.

Acţiunile Agroserv Măriuţa sunt listate pe piaţa AeRO începând cu 21 mai 2021 sub simbolul bursier MILK. De la debutul acţiunilor şi până la 31 decembrie 2021, investitorii au tranzacţionat acţiuni MILK în cadrul a 6.230 de tranzacţii, în valoare totală de peste 30 de milioane de lei. Începând cu octombrie 2021, compania este inclusă în indicele BET-AeRO, primul indice pentru piaţa AeRO, dezvoltat de Bursa de Valori Bucureşti.