Szabolcs Nemes, Roland Berger România: Online-ul ar putea ajunge la 3% din comerţul alimentar la final de 2022, faţă de 1% astăzi, susţinut de jucătorii existenţi, dar şi de cei nou-intraţi

Autor: Cristina Roşca 23.03.2022

Comerţul alimentar este estimat la 20-22 mld. euro anual O cotă de piaţă de 3% a canalului de vânzări online ar însemna că românii cheltuie „pe internet“ circa 600-660 mil. euro pe an pentru a-şi cumpăra hrană, produse de îngrijire personală sau a locuinţei Până în pandemie, acest canal avea vânzări de câteva zeci de milioane de euro anual.

 Piaţa de retail alimentar din România s-a maturizat destul de mult în ultimii ani, atât din punct de vedere pondere/ importanţă, formate moderne de retail, cât şi din punctul de vedere al ofertei, al abordării şi al strategiei jucătorilor prezenţi, spune Szabolcs Nemes, managing partner al companiei de consultanţă şi analiză Roland Berger România.

„În plus, nivelul de consolidare este unul relativ ridicat. Cota de piaţă cumulată a primilor trei jucători este în jur de 40% din total retail sau de aproximativ 60% din total retail modern. Suntem nu cu mult în urma pieţelor mai avansate din regiune (Polonia, Ungaria, Cehia sau Croaţia), devansând în acelaşi timp ţări precum Slovacia şi Bulgaria“, explică executivul.