Antreprenori locali. Mircea Turdean, Farmec: Lohn-ul şi asamblarea sunt soluţii riscante şi pe termen scurt. E nevoie de investiţii locale şi de branduri proprii

Autor: Cristina Roşca 27.03.2022

Farmec Cluj este cel mai mare producător local de cosmetice şi produse de îngrijire a locuinţei, cu afaceri de circa 280 mil. lei în 2021.

Mircea Turdean, directorul general al producătorului de cosme­ti­ce şi bunuri de îngrijire a locuinţei Farmec din Cluj, spune că lohn-ul şi asamblarea nu creează un avantaj durabil, de aceea e nevoie de investi­ţii româneşti şi de branduri proprii autoh­tone pentru ca economia să crească pe termen lung.

„Dacă România pariază pe lohn şi asamblare, această abordare nu creează un avantaj durabil economiei locale, deoarece nu este însoţită de un transfer tehnologic sau de putere de decizie.“

Locurile de muncă create prin afaceri în regim de lohn sunt de­o­sebit de precare deoarece pot fi transfe­rate oricând, rapid şi simplu, în altă ţară şi astfel nu asigură sus­tena­bilitate şi stabilitate pe ter­men lung.

Veniturile generate de acest tip de abordare sunt mai mici în comparaţie cu veniturile generate de firmele de producţie şi de distribuţie ce au în spate investiţii româneşti.

„O dezvoltare durabilă şi eficientă a economiei locale pe termen lung presupune în mod clar susţinerea investiţiilor şi investitorilor români. Astfel, profiturile realizate de firmele româneşti, ar rămâne în ţară, ar fi tot aici reinvestite şi ar genera creşteri atât în economia locală, cât şi în cea a ţării.“