Mărcile private au ajuns să mănânce 22% din vânzările de alimente, iar inflaţia va fi combustibil suplimentar pentru aceste produse. Anual, românii cheltuie 3-3,6 mld. euro pe bunurile FMCG ce poartă mărcile retailerilor

Autor: Cristina Roşca 27.03.2022

MÂrcile private au ajuns la finalul anului trecut să aibă o cotă de piaţă de 15,1% în totalul vânzărilor de bunuri de larg consum, după o creştere de 15% versus 2020, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Nielsen. Ponderea acestor produse diferă însă de la un segment la altul, ajungând la 22% în cazul bunurilor ali­men­tare. Asta înseamnă că aproape unu din patru lei lăsaţi la casele de marcat din comerţul cu dominantă alimentară merge către bunuri ce poartă nume precum Pilos, Boni, K-Classic sau Gusturi Româneşti.

Aceste produse dezvoltate de retaileri au, de regulă, pre­ţuri cu 15-30% mai mici decât brandurile consacrate, aşa că în perioade dificile economic performează cel mai bine.

„Şi în România, ca şi la nivel global, creşterea preţu­rilor la bunurile de larg consum declanşează o serie de schimbări în comportamentul clienţilor. Vedem o creştere a ponderii mărcilor private vs branduri în totalul retailului“, spune Iulia Pencea, market leader la NielsenIQ România.

La o piaţă totală de bunuri de larg consum de 20-22 mld. euro, vânzările de mărci private pot fi estimate la 3-3,6 mld. euro.

„În actualul context inflaţionist, dar susţinute şi de continua dezvoltare a reţelelor de comerţ modern şi de creşterea traficului în magazinele de discount, cu siguranţă că mărcile private vor continua să crească.“