ALEPH BUSINESS. Rareş Florea, CEO, Domeniile Avereşti: Cum a ajuns un bancher şi apoi un vânzător de ceasuri să preia conducerea unuia dintre cele mai cunoscute branduri de vin cu o istorie de aproape 200 de ani. VIDEO

Autori: Cristian Hostiuc , Ioana Matei 27.03.2022

Cu o experienţă profesională de treisprezece ani în industria serviciilor financiare, retail şi comerţ online, Rareş Florea este responsabil acum de strategia comercială a Domeniilor Avereşti în România, precum şi de expansiunea brandurilor din portofoliul cramei în Europa şi în Asia. Şi-a depus CV-ul o singură dată, pe la vreo 20 de ani, iar schimbările profesionale care au urmat după primul job au venit către el şi nu invers. Cum a reuşit? Datorită relaţiilor de business pe care şi le-a construit – uneori în fiecare seară a săptămânii.

Absolvent al Universităţii Bucureşti, Facultatea de Administraţie Publică, Rareş Florea a intrat în contact cu mediul de afaceri internaţional încă de la primul loc de muncă, la Banc­post, gestionând pentru echipele din care a făcut parte relaţia comercială cu parteneri strategici din Europa Centrală şi de Vest. Şi-a consolidat ascensiunea profesională ocupând poziţii cheie în cadrul mai multor companii de top precum Bancpost sau Groupon România, supervizând relaţia de business cu partenerii internaţionali. În 2012, s-a alăturat Upstream, unul dintre principalii furnizori de soluţii de mobile marketing cu o prezenţă puternică în peste 40 de ţări, în calitate de director de achiziţii. Între anii 2012-2015, Rareş Florea a ocupat poziţia de online sales manager în cadrul PayU România, cel mai important procesator de plăţi online din România. Din iunie 2015, s-a alăturat Vector Watch, fiind responsabil cu performanţa comercială a companiei în România şi Europa Centrală şi de Sud-Est, supervizând totodată şi implementarea activităţior de marketing şi de vânzări ale companiei. Din toamna anului 2019 este country manager al companiei Domeniile Avereşti, care înseamnă astăzi  o plantaţie de 650 de ha, cea mai mare plantaţie de Busuioacă de Bohotin şi cea mai mare de Zghihară de Huşi din România; o capacitate de producţie de 6 milioane de litri anual şi ca-pacitate de depozitare de 8 milioane de litri.

Vedeţi interviul video AICI pe ALEPH BUSINESS

Rareş Florea a fost unul dintre invitaţii recenţi ai emisiunii Viaţa ta e un business a canalului Aleph Business, unde a vorbit despre toate momentele cheie din cariera sa.

Când erai la Bancpost acum mulţi ani de zile, ce-ţi imaginai că vei ajunge?

Când eram bancher aveam 20 de ani. Asta înseamnă cu 16 ani în urmă. Am început în Bancpost, o şcoală foarte bună de business. Mi-am dorit să lucrez pentru o companie americană, dar cumva, în Bancpost vindeam celebrele carduri American Express. Aşa am început, le vindeam către persoane fizice, dar un anumit tip de persoane fizice – cu venituri mari, cu un anumit statut. Am avut norocul să lucrez direct în centrală, era foarte, foarte aproape de unde eram student, la Universitatea din Bucureşti, la Administraţie Publică (domeniu în care n-am apucat să profesez niciodată; am 1 metru 90, dar nu sunt cum se spune „înalt funcţionar public”, cum spune diploma mea de licenţă).  Mi-am dorit foarte, foarte mult să lucrez pentru o companie americană şi uite, viaţa m-a adus la American Express si era atunci o nebunie, erau carduri de care nimeni n-a mai auzit, era ceva exclusivist, de elită.

Şi în primul an de muncă, ţin minte, mama administra două şcoli şi o grădiniţă la Roman, în Neamţ şi tata era electrician; ţin minte că le-am spus că în acea vară nu mai merg acasă în vacanţă, ci rămân în Bucureşti, să lucrez. Mi-au spus că e OK, dacă cred că mă descurc.

Am stat vreo 2 ani şi jumătate în acel post, iar apoi, împreună cu echipa de executivi, am plecat la Millennium Bank – era celebra bancă roz, care se evidenţiase cu pomul din faţă de la Unirii şi foarte mulţi dintre noi au migrat acolo. După o anumită perioadă, am primit un telefon de la foştii mei colegi greci. „Domnule, ştiţi? Uite, avem o poziţie pe care ştim că ţi-ai dorit-o, dar nu puteam să o oferim fiindcă atunci erai foarte tânăr etc.” Şi am trecut la ei, tot la Amex, la divizia de comercianţi. Dacă erai un comerciant sau un brand mare, cum ar fi
Radisson, Louis Vuitton etc. şi aveai clienţi din afară, care voiau să plătească prin Amex, trebuia cumva sa ajungi la Bancpost, în speţă la departamentul nostru. Şi am preluat această misiune, care cred că m-a definit. Acolo am intrat sau am început să interacţionez cu nişte branduri mari. Şi practic tot ce venea ca brand mare din afară avea contract cu Amex pentru zona de acceptare de carduri. Şi acolo am stat aproximativ doi ani fiindcă mi-a plăcut extraordinar de mult acel rol.

Citiţi materialul intergal pe www.businessmagazin.ro