ZF Tech Day. Orange Business Services urmăreşte să devină cel mai puternic jucător în servicii integrate IT&C, de cybersecurity şi de centre de date din România după preluarea fostului Telekom Fix. Divizia Orange Business Services are, după adăugarea Orange Romania Communications, peste 1.000 de oameni

Autor: Adrian Seceleanu 29.03.2022

Orange, liderul pieţei locale de telecom, are ambiţia de a deveni şi cel mai mare jucător de pe piaţa de servicii integrate IT&C, securitate cibernetică şi de centre de date din România, odată cu preluarea şi integrarea fostei divizii de servicii fixe a grupului Telekom, care acum poartă numele Orange Romania Communi­cations.

„Ecosistemul soluţiilor, partenerilor Orange Romania Communications practic ne dă o putere adiţională pentru Orange Business Services de a deveni cel mai puternic jucător în servicii integrate IT&C, de cybersecurity şi de centre de date în România“, a declarat Liudmila Climoc, CEO al Orange România.

Florin Popa, directorul B2B al Orange România, a explicat ce înseamnă Orange Business Services în România şi ce înseamnă alăturarea Orange România cu Orange România Communications. „Avem o expertiză duală - suntem atât operatori cât şi integratori de soluţii IT&C. Nu o să mă refer foarte mult la lucrurile evidente şi anume alăturarea celor două infrastructuri de reţea adică faptul că punem la un loc cea mai bună reţea mobilă cu cea mai bună reţea fixă pentru clienţii business din România. O să mă refer la detaliile mai puţin poate cunoscute şi anume că în acest moment devenim poate cel mai important sau printre cei mai importanţi furnizori de servicii de colocare pentru că avem cinci centre de date - câte două fiecare (Orange şi Orange Communications, fostul Telekom Fix - n.red.) în Bucureşti şi în Cluj, şi unul la Braşov ceea ce înseamnă că dacă o companie spre exemplu are nevoie de servicii de continuitate de business cum ar fi backup sau data disaster recovery as a service o poate face cu o latenţă foarte mică, spre exemplu poate să aibă principalele servere într-o locaţie din Bucureşti şi celelalte la fel, deci într-o zonă metropolitană care asigură o latenţă foarte mică între cele două centre de date. Dacă un client doreşte redundanţă geografică poate să aibă în Bucureşti şi putem oferi backup în Cluj, cu sincronizarea bazelor de date. Aceste servicii ne fac unici pe piaţa locală. În acest moment considerăm că din perspectiva acestui tip de servicii avem cea mai bogată ofertă pentru clienţii B2B din România“, a explicat Florin Popa.

Orange are acum o poziţie şi mai puternică pe segmentul de cybersecurity şi de smart city, a adăugat executivul Orange.

„Partea de securitate cibernetică este asigurată de către Orange Business Services prin două Security Operations Center - câte unul pentru fiecare din cele două companii. Zona de cloud a continuat să fie motorul nostru de creştere - am raportat pentru anul trecut pentru Orange România o creştere de peste 25%, care este cu mult peste media locală sau media europeană raportată anul trecut de către Comisia Europeană ca fiind de 5%. În acelaşi timp în zona de oraşe inteligente avem împreună cel puţin o soluţie în peste 30 de oraşe din România.“

Florin Popa, director B2B, Orange România: Avem o expertiză duală - suntem atât operatori cât şi integrator de soluţii IT&C.


„La Orange am prezentat pe larg ce am făcut cu ocazia centenarului la Alba Iulia, unde am instalat peste 14 soluţii de tip Smart City, combinând aceste capabilităţi şi soluţii cu cele ale Orange România Communications. De asemenea avem o ofertă unică pe piaţa românească.“

Florin Popa a precizat şi că acum Orange Business Services are cea mai extinsă ofertă de reţele dedicate Internet of Things (IoT). “Dacă e să discutăm despre IoT în general - care devine în acest moment foarte, foarte prezent ca şi concept pentru toate business-urile din România, vă putem spune că avem o ofertă unică pe piaţa românească - care înseamnă reţele de tip low power - atât LoRaWan cât şi LTE-M şi NB-IoT. În momentul acesta suntem singurul furnizor din piaţă care oferă toate cele trei tipuri de reţele în România.“

După preluarea Orange România Communications divizia B2B a Orange are peste 1.000 de oameni, a dezvăluit Florin Popa. “O să închei cu cel mai important activ pe care îl avem, prefer să-i spun activ şi nu asset, şi anume oamenii. Dincolo de reţele şi brand, lucruri pe care le poţi construi în timp, consider că echipele noastre cei peste 1.000 de colegi din divizia de B2B a celor două companii sunt cel mai important activ pe care îl avem. În acelaşi timp la nivel de competenţe tehnice avem de asemenea o legitimitate foarte bună în faţa clienţilor B2B pentru că dacă e să ne referim doar la primii furnizori, cei mai importanţi 27, avem peste 500 de certificări cu peste o 100 de oameni. Credem că acest lucru ar trebui să dea încredere oricărui client B2B din România pentru servicii de la Orange.“

La nivel global Orange este unul dintre jucătorii cheie de pe piaţa de servicii IT&C, a adăugat Florin Popa. “Orange Cloud for business este o divizie de peste 2.500 de experţi, deservită de peste 70 de centre de date, aflate pe toate continentele, care furnizează atât soluţii proprii de cloud - cum ar fi Flexible Engine - care este o soluţie Orange de cloud public dar este şi un partener important de tip Golden sau Platinum pentru majoritatea furnizorilor de cloud public - aşa numiţii hiper scalers - cum ar fi Microsoft Azure, Google Cloud sau Amazon Web Services.

Dacă este să ne uităm la zona de securitate cibernetică - există Orange Cyber Defense o divizie cu peste 2.500 de oameni, construită de-a lungul timpului fie prin achiziţii, fie prin creştere organică, şi care are nu mai puţin de 17 Security Operations Centers în toată lumea. În acelaşi timp, avem cinci aşa numită «Major Service Centers» care deservesc clienţii globali fie că vorbim de multinaţionale sau de guverne. Nu în ultimul rând - o zonă foarte puţin cunoscută - zona de big data şi AI care este azi deservită în mare majoritate de către compania Business & Decision pe care grupul a achiziţionat-o acum câţiva ani.“

Mari-Noelle Jego Laveissiere, CEO adjunct al grupului Orange: Zona B2B este una cheie pentru Orange, pentru că poate genera creştere.

Mari-Noelle Jego Laveissiere, CEO adjunct al grupului Orange: Zona B2B este una cheie pentru Orange, pentru că poate genera creştere.